Petra Nyman Art & Design

fredag 14 november 2014

Ny fantastisk restaurang ICHIBAN Japones Teppanyakie i Nerja!

Vilken mysig dag o kväll vi har haft! <3 Vi bokade bord på den nyöppnade restaurangen till 20:30! Så efter bubbel i 39 gr  (så avkopplande att sitta där o bara kika ut över himmel o hav o människor som vandrar upp eller ner från stan)
Claes o Josefin följde med oss ut igår! Här har vi precis kommit upp för backen! R ligger lite efter?!? Hihi
Vet inte hur många smårätter vi fick in! Allt var fantastisk gott! Vilka råvaror!
Ja han bjöd verkligen på show den här kocken!
Tredje rätten var lax! Så himla gott!

 
Hela bordet skrattade när kocken hackade stekt ägg upp på en tallrik o en bit hamnade på mig när jag höll  på att fota! Sen fick alla runt bordet gapa tills han prickade en omelettbit i vars mun! Josefin, Claes o jag klarade det på första försöket! ;) Eller om det var kocken som klarade det på första försöket?!? Haha Ja jag hade velat filma det här! :)
Han jonglerade med knivar så man satt på helspänn! ;) Vilken mästare!
Lite eldshow fick vi också vara med om! Det här köttet var magiskt gott!
 



Vilken underhållning vi har haft! En helkväll tror vi åt i närmare tre timmar! Hihi
Här var det sista rätten tror jag? Flamberade pannkakor med glass inuti! Nej ja just det! Det kom in ett fat med vindruvor efter det också! Då höll vi på att skratta ihjäl oss eftersom vi var så mätta så jösses! Sen ville de bjuda på något gott att dricka men där gick gränsen! Ingen orkade någonting mer!
Tack för en mycket trevlig kväll! Tror den uppskattades av alla!
Så här sitter man alltså runt stekbordet när kocken showar o lagar mat!
 De har lätt fått nya stamgäster!
<3
Idag har det dock regnat hela dagen! Imorgon håller vi tummarna för att vi ska få pressa en sista dag innan vi åker hem till Sverige igen!
 
Idag har R o jag varit i Malaga! Vi kom precis  hem nu!
 
Det kommer i nästa inlägg!
 
 
Ha en härlig fredag så hörs vi snart igen!
 
Nu ska vi ut i bubbelpoolen igen! Samma rutiner varje dag! Hihi
 
<3
 
/Petra

1 kommentar:

  1. Mysigt :) jag hoppas ni får en solig lördag nu. Mysig restaurang ni var på / kram Malin

    SvaraRadera