Petra Nyman Art & Design

måndag 15 april 2013

Alteljé! Vardagsmiddag! Cellprov!

Har precis slängt i mig kvällens middag! Den alltid lika omtyckta köttfärsåsen! Finns det någon annan matätt som håller i längden som  köttfärssås? Tror inte det! Imorgon ska jag ta cellprov! Jag har avbokat två gånger så imorgon är det 3:dje gången gillt! Jag kommer vara så nöjd imorgon em när det är gjort! Det är ju faktiskt så viktigt o det räddar liv! Annars har dagen lunkat på! Jag tänkte jag skulle ge mig ut o springa! Har aldrig gjort det förut! Men så kom jag på att det är bäst att spara lite på bena till morgondagens dubbelklasser!
 
 Köttfärssås måste finnas i tusentals varianter! Alla gör sin!
 En måndagsvariant utan grädde, mozarella o basilika!
 Em fick bli lite terapi i form av målning!
En liten den här gången 20*20
 Jag vill ha en ateljé! Nu har jag färg på mina nya G-star jeans! Och på parkettgolvet!
Tavlan är skickad till Magdalena! Hoppas hon tycker om den!
Paketet är inbrottssäkert så vi får väl se om hon ens får upp det?!?
 Frigolit, silvertejp, kartong o tidningar!
Jag hade tänkt mig ut på en liten shoppingtur också!
En tröja jag spetsat in mig på!
Men time flies när man får penseln i handen!
 
Norrmannen som ringde ville hyra vårt ställe i Nerja i två år!
Nix det blev det inget med! Två år var i längsta laget!:-)
Vi vill ju vara där själva också!
 Annars kikar vi lite på en resa till London med goa vänner i början av juni!
 
Nu ska jag kika på inspelat "Livet blir bättre"
Och förmodligen böla en liten stund! Hihi
 
Kram o hoppas ni kickat igång veckan på bästa sätt!
 
<3
 
/Petra

6 kommentarer:

  1. Superfin målning!
    Och Magda kommer bli så nöjd...
    Köttfärssås är gott,, fast inte för ofta.
    Kört igång veckan...hmm..har iaf fått mig 2 1timmes promenader idag..nöjd med det...och bakat lite gott :)
    Ja du en atelje vore väl nåt...du har ju iaf stort...mitt hus är 3 rum och kök...(+källarskrutt)
    Ha en fin vecka! Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med frisk luft! Jag har inte varit utanför dörren idag! Det hade jag behövt känner jag! Jag får gå in o sukta efter nybakat på din blogg! Hihi Kram Petra

      Radera
  2. Haha ja gör det....och i morgon blir det nybakt suregsbröd....jäser så fint i kylen nu :)

    SvaraRadera
  3. Nej ni kan ju inte hyra ut bästa stället :)! Kram Lisa (vi åker snart dit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det går ju inte! Vi måste ju kunna åka dit med jämna mellanrum!;-) Åh vad härligt! När är det ni åker? Kram Petra

      Radera
  4. Vi åker 18/5 :) det är bara 29 grader och sol idag!!/Lisa

    SvaraRadera