Petra Nyman Art & Design

måndag 6 juli 2015

Mammor med tjejligan på PiP! Recept på gott marinerat kallskuret!

Hur kul är det inte att ha en mammor döttrar middag?! <3  Kanske inte helt vanligt att fem döttrar o fem mammor har så kul ihop! Dessa tjejer har hållit ihop sedan många år tillbaka o vi har många barndomsminnen, nu har de alla gått olika vägar här i livet men finns alltid där för varandra! Så mysigt plus att även vi mammor har så roligt ihop när vi ses! Unikt kom vi fram till! ;)
Bara att ha den fb gruppen inför den här tjejträffen har varit hur kul som helst!



Våra tjejer! <3
Alex, Sofia, Mathilda, Bella o Olivia!

Marianne jag bryter ihop av skratt! Haha.......... ;D!
Mammorna var mer galna än kidsen! ;)
Helena o Lena in fotoaction! :)

Alex, Bella o Olivia <3

Vi åt en mysmiddag i trädgården hos Helena som bodde så nära Mariebergskogen där Putte i Parken festivalen pågick! Vi hörde artisterna ända hit.
Fem glada mammor som tagit några glas rosévin med sina döttrar!
Ja herre gud vad vi skrattat, pratat minnen hört sanningar från våra barn! Så härligt gäng!
Inte konstigt att vi fått så fina barn! <3
Sommarvärme i Karlstad! Vi tog en liten promenad på 5 min till PIP då Markus Krunegård spelade vid 21 tiden.
Vi gick tillbaka till Helena o åt den godaste Mojito Cheesecake jag ätit! Inte för att jag ätit så många just Mojito cheesecake då?! :) Måste be Lena om receptet som är bakmorsan av alla mammor! ;) Iaf om man jämför med mig?!? ;)
Jag tog två bitar som inte ens är någon efterrättstjej! Bra betyg det!

Sen måste jag tipsa om det kallskurna köttet Helena fixat! Så underbart gott!
Jag fick receptet av henne. Vet inte om det går att läsa men jag ska skriva ner det för det här vill ni inte missa! Såååå gott!
Allt var så gott! Vi hade gjort ett litet knytkalas!
Bella hade gjort en sallad på blandsallad, gurka, körsbärstomater, salladslök, sockerärtor, rädisor, granatäpple, fetaost o pinjenötter. Supergod o vacker!
Jag hade tänkt göra min räkpaj men det fina vädret gjorde att vi åkte ut på sjön istället så jag köpte en västerbottenpaj från vår fina Icabutik istället. Det gäller att ta tillvara på dessa sommardagar.

En underbar sommarkväll med bästa tjejligan.
Kvällen bjöd på skratt så jag har träningsvärk i magen hihi!

Mammor o döttrar som äger!!!!!!! ;)

Tack alla för en toppenkväll! 

Vi är alla överens detta ska vi snart göra om igen!

Kul att döttrarna gäspade före oss?!?
;D!

Kramar Petra


2 kommentarer:

  1. Men så mysigt!! förstår att det är härligt att kunna umgås med barnen på det sättet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen så mysigt! <3 Kram o ha en fin dag!

      Radera