Petra Nyman Art & Design

söndag 9 november 2014

Nattuggla! Morgonflyg!! Nerja! Gröna fingrar!

Nu har jag packat om tusen gånger känns det som! Sitter uppe o väntar på att vi ska åka till Nerja! Jag har vägt min väska packat ur o packat ur, den får bara väga 20 kg! Ingen ide att gå o lägga sig när vi åker om en timme! Jag har satt på kaffe så vi ska piggna till eller iaf chauffören! ;)
Tror vi andra sover i bilen o på planet!
 
Lite kul när Bella var hemma senast så hade R o hon lite kul åt mina halvt döende orkidéer som jag vägrade slänga bort! Men kolla här nu då! Hade jag rätt eller hade jag rätt? Stolt mams som inte har några gröna fingrar direkt?
 
Det är bara att erkänna! Mamsi har alltid rätt! Hihi <3 Pöss!
Har aldrig sett så stor blomma på en orkide tidigare?!?
O inte på en döende orkidé.....
 
HELT SJUKT! <3
 
 HELT SJUKT är också vilket larm vi har på huset nu! Finns inte en chans för inbrottstjuvar!
 
Så gör er icke besväret!
Jag ska  berätta om det här larmet som alla borde ha! Kommer nämligen aldrig finnas någon brottslighet då! Känns väldigt tryggt!

 Nu till något helt annat!  Eller inte! Jag fick för mig att göra rent mina plåtar när R tyckte vi skulle köpa nya!
Jag satte ugnen på 250 gr o la två maskindiskmedeltabletter som jag vispade runt lite! När det kokade lät jag det svalna o sen diskade jag ur med diskborsten! Jag har gjort det två ggr idag också så nu är de nästan som nya igen! ;))))
MEN när jag tog ut dem ur ugnen som var 250 gr började vårt nya larmsystem dra igång!
BRAND! HÖG VOLYM JAG VAR GLAD ATT DET FUNGERADE! <3
 
Nej nu saknar jag bla den här lilla gosegrisen o Wilma! De på penionat hos sina favvoextramattear!
 
Jag vet att de har det bra! <3 De har varit där så många gånger nu!
Men tomt ändå!
 
Fasen min väska väger 19;5 kg på den här vågen! Får väga max 20 kg!
Hoppas den stämmer?!? Vill ju kunna shoppa något också! ;)
 
Nej nu sätter jag på kaffet!
 
<3
 
Next time in Nerja!
 
/Petra

3 kommentarer:

  1. Å vad härligt med lite värme. Ha en underbar resa.
    Kram fina

    SvaraRadera
  2. ha en bra resa o sköt om varandra / kram

    SvaraRadera
  3. Men gud sååå skönt att komma till sol o värme, blir inte alls avis....... Njuut nu vännen o ta en drink för mig med. Kramisar Tina

    SvaraRadera