Petra Nyman Art & Design

måndag 3 november 2014

Födelsedagsmiddag! Mateuskopior! Teddybears outfit!

Vi firade Bellas födelsedag med släkten i lördags! Hipp, hipp hurra för Bellsan! <3 På kvällen var hon på inflyttningsfest o på söndagen hade hon födelsedagsfika med kompisarna! Intensivt att vara hemma!
 Jag hittade en fin skål för halva priset på Mansion på Bergvik! 114:-
Bella o jag har ett litet internt skämt om att Rosa är höstens färg!
Därför blev det Rosa servetter dagen till ära! Servettringarna är från Thailand, inköpta på designhotellet Indigo Pearl!
 
 
Vi tjuvstartade med lite glögg som välkomstdrink! Och  det obligatoriska tillbehöret pepparkaka o ädelost! Det var så ruggigt ute så vi behövde värma oss lite!

 Bellas gammelmorfar 92 år var självklart med o firade barnbarnsbarnet!
 Jag  körde på höstig gryta med sting i! Lagade den här kreolska grytan för inte så länge sedan!
Ni hittar receptet HÄR!
 Svart vinbärsgelé o skivad saltgurka o färgglad sallad som tillbehör!
 Jag försökte få till den rätta "höstkänlan" så jag plockade lite gula löv för att blanda upp det rosa!:)
 Brorsan med familj kunde inte komma eftersom han jobbade! Det var ju synd! Inte helt lätt att få ihop alla på samma gång! <3
  Mamma ska till Stockholm på tisdag när Bella egentligen fyller år, då ska de gå ut o äta födelsedagsmiddag! Mysigt! <3
 Bella ville hellre ha blåbärspaj än tårta! Ingen var lyckligare än jag! Vet inte hur många gånger jag misslyckats med mina tårtbak! Hihi

 Morfar o Gunilla!
 
 Jag fyndade nya tallrikar på Europamöbler! (bredvid Plantagen) 
De liknar mateus tallrikarna men är mycket billigare! De är ljusbruna (de såg nästan rosa ut på bilden) Så snygga o kostade bara 99:-/st 
Ja vi kör ju på Rosa tema här! ;)
Kände mig som en liten teddybjörn!
 
Inhandlad på  HM för 299:-
 
 
Tror alla var mätta o belåtna när de åkte hem!
En mysig eftermiddag!
Grattis några dagar i förskott älskade dotter som snart blir 21 år!
 
Bella åkte direkt på inflyttningsfest!
Det gäller att hinna med allt när man bara är hemma över helgen!;)


På söndagen kom delar av tjejligan på födelsedagsfika! Alla orkade inte!?; ) Ja det var väl inte världens piggaste tjejgäng! Men skönt att bara sitta o mysa en hel eftermiddag med en massa tjejsnack tyckte Bella! Mamsen var tvungen att piffa till med lite serpentiner! Hihi
 Jag o R åkte till våra kompisar som snart ska flytta in på Kartberget! Så fint de kommer få det!
 
Hoppas ni alla haft en underbar helg!

Börjar snart bli dags att packa resväskan också:)! Vi ta en semestervecka till vårt andra hem i Nerja!
Åh vad härligt det ska bli! Längtar!
 
 
 
<3
 
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar