Petra Nyman Art & Design

onsdag 26 november 2014

Vacker frostig morgon! Grymt god kycklinglasagne!

Vilken morgon, vilken dag! Hur lycklig blir man inte när man möts av sol o blå himmel när man kikar ut. Jag gick ner o satte på kaffepannan, skulle gå ner till brevlådan o hämta tidningen men var bara tvungen att gå ner på vår brygga o njuta en stund. Sååååå vackert!
Njuter i fulla drag! Lite kallt för ett morgondopp!;)

Frostiga grenar! Jag är så lycklig o fortfarande helt lyrisk över den resa vi ska göra! <3

Det gäller att njuta av jul o advent innan resan så en del traditioner kommer tidigareläggas i år hihi!

 
Många mysbrasor <3
Igår efter spinningen hade jag bestämt middagen i sista stund nämligen ett recept jag hittade på Johanna Toftbys blogg! Jamen wow vad gott det var. Tror hon hade fått receptet av en kund. Denna kycklinglasagne måste ni laga, 
Kycklinglasagne 4 personer 
4 Kycklingfiléer (jag tog minutfilé)
2 Charlottenlökar
1  Paket kelda ostås
1 Paket fryst bladspenat
1/2 Liten burk soltorkade tomater i olja
1-2 Pressade vitlöksklyftor
1 Burk Krossade tomater
1  Påse ästerbottenost (eller annan smakrik ost)

Gör så här:

1.Stek kycklingen i bitar
2.Stek charlottenlök, frystbladspenat, hackade soltorkade tomater, vitlök, salt peppar. Rör ner krossade tomater. Koka en liten stund.
3. Lägg färska lasagneplattor i en form. Varva kycklingröran med lasagneplattor och lägg ostsåsen mellan. Avsluta med ostsåsen och strö riven västerbotten ost över.
4,Gratinera i ugnen ca 225 grader 25 min.
 
Basilikablad o riven parmesan som tillbehör <3
Albin var hos Claes o skulle kolla fotboll champions leaugue, trodde inte middagen skulle gå hem hos ungdomarna med spenat o grejer men jisses vad de åt, de tog tom om så det var inte mycket kvar! Kul när det går hem hos ungdomarna!

Yummie! <3 Alltid lika kul när man hittar nytt underbart recept!
 
Nu ska jag fixa iordning mig för att åka på medarbetarsamtal. Hoppas jag får behålla jobbet hihi...
I em ska jag ta en tur till IKEA tror jag!
 
Träningsledig idag men ska absolut ta en långpromenad i solen!
 
Kram på er njut av denna Lill lördag!
 
<3
 
/Petra

1 kommentar:

  1. Mums vad gott, nu blev jag supernyfiken. Tror minsann jag måste läsa ikapp härinne för att se vad det är för resa.
    Kram

    SvaraRadera