Petra Nyman Art & Design

onsdag 20 september 2017

Uppfräsching hos Cut in Kitchen! Dålig stämning hos Royal Design i Karlstad! Ännu ett supergott middagstips!

Igår morse hade jag äntligen fått tid hos underbara Gigi på Cut in Kitchen här i Karlstad.

Det var som dottern sa till mig man blir inte bara snygg i håret utan man får en hel boost av allt möjligt. Hon är så fantastisk på att pusha och lyfta andra kvinnor <3

Inte lika trevligt på Ryoal Design i Karlstad som jag kommer till lite längre ner i inlägget :-(

Fina Gigi lika trevligt o peppande som alltid att träffa henne <3

Till vänster ser ni en av mina målningar som hänger där:) 

Vi ska snart byta ut dom så gå in o kika där vet jag. Man kommer även kunna köpa några av mina gicléetryck och kuddfodral samt glasundelägg <3

 Jag väntar på leverans av mina senaste kuddfodral) 

De skickades tydligen till fel kund o kunden ligger i vårdnadstvist så hon har inte haft tid eller energi att skicka dom till mig men lovat att göra det den här veckan?!?  Så vi får väl se? 

Jag skulle ha haft dom för över en månad sen! Grrr tråkigt men ännu tråkigare att ligga i vårdnadstvist om barnen så klart.
Det är alltså dessa jag väntar på! Som kommer gå att köpa både hos Cut in Kitchen o i min webbbutik  HÄR! 



Gigi kapade en hel del o la in lite mörkare slingor.... så nöjd, mitt hår har varit i usel form av all sol den här sommaren!;)
Jag har typ sovit med inpackning senaste dygnen för att ens våga gå till henne hihi


Gigi är ju också personal shopper en mycket duktig sådan så om någon är intresserad så kontakta Cut in Kitchen HÄR!

 Nu till pms- kärringen  på Royal Design

När vi var klara  vid 10:30 tiden igår gick jag på stan en sväng då jag hade lite ärenden att göra.

Jag slank bla in på Royal Design här i Karlstad eftersom vi håller på att uppdatera flera rum här hemma.

Vi var kanske två kunder i butiken när en expedit säger högt med bestämd röst till sin unga kollega som står o kikar lite på lite inredning.

-DU Hanna eller vad hon nu hette (glömde vad hon sa för namn) DET ÄR FAKTISKT TRE KUNDER I BUTIKEN SÅ JAG TYCKER INTE DET PASSAR ATT DU STÅR MED RYGGEN ÅT!
Den unga tjejen - Förlåt jag tittade bara på vad det kommit för nytt från Ernst.

Jag ryckte till av den elaka tonen från hennes sura dryga kollega som själv stod med ryggen åt o pratade med en säljare som hon förmodligen skulle impa på?!

Fy vad jag ångrar att jag inte sa till henne att det är du som skrämmer bort kunder i den här butiken! Men berörd gick jag därifrån o tänkte på den unga tjejen som skämdes så mycket.

Har man något man vill säga till sin kollega som irriterar en tycker jag man gör det när ingen annan hör.  PUNKT!

Fy vilken dålig stämning det blev!

Är inte ens sugen på att gå in där igen! Allafall inte handla något av pms-kärringen! (hon har säkert jobbat för länge där) 40- års åldern

Så detta var ett exempel när INTE vi tjejer stöttar varandra utan klankar ner!


På em hade jag iallafall tid hos Linnea på BMs Hud o spa för att fylla på fransarna, det är också en gullig tjej som stöttar precis som nästan alla tjejer jag känner när jag tänker efter <3


Annars har jag typ levt på det här i helgen när R varit o spelat golf i Portugal några dagar ;)


Alltså man tar det man har i kylskåpet lägger på ett  tortillabröd 10 min i ugn på 200 gr.
Det blir så frasigt o gott! Mums både till soffmys, tilltugg,  snabblunch o middag hihi

Chilioliver gör att det blir extra sting annars är det bara lägga på vad man känner för.
(jag hade tomatsås, rökt kalkon, gul paprika, körsbärstomater, färska champinjoner, chilioliver riven ost, o kryddade med oregano)

Man blir lite lat när man bara lagar  till sig själv men Claes kom o åt några dagar då lagade jag middag så lite fler middagstips har jag på G som får komma i nästa inlägg;)


Annars en  lugn helg där det inte hänt så mycket. 

Lördagsmys med mig själv o podd i bubbelpoolen ;) Fast gud så dålig jag är på att dricka ur flaska haha


Den här lilla voffsingen är ju speciell alltså! ;) Hon är inte sugen på sin mat just nu men lägger sig o vaktar sin matskål tills hon blir sugen så inte någon annan byracka i familjen äter upp den;)))

Sötnöt!

<3

Nej nu ska jag fortsätta röja! Har världens energi nu!

Tvätta lite klänningar för till helgen bär det av till solen några dagar!

All kärlek till er!


Nu tjejer stöttar vi varandra istället för att klanka ner!
Hur många gånger ska man behöva påminnas?!
Det blir en mycket vackrare värld då!

Glöm inte vacker inside n out <3


You are on fire!

<3

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Förstår verkligen hur du kände dig i butiken!! Fy tusan att behöva jobba med en sån surkärring�� Känner igen det där med gräsänkemat, haha! Jag brukar göra mat som inte Tommy gillar och så äter jag rester typ en hel helg��Spenat och fetapaj är gudagott��
    Kramis
    Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var obehagligt och även de andra kunderna i affären vi ville inte ha någon som gick i haserna på oss så hon kunde gott få kika på vad som kommit nytt från Ernst! Måste de inte veta vad och vart det finns i butiken om de ska sälja haha! Men man måste ha lite respekt för sina kollegor o ta det man tycker mellan fyra ögon inte högljutt i en butik med kunder?! Åh Spenatpaj med fetaost får det bli nästa gång jag är gräsänkling! Känns som det räcker ettag hihi Kram kram ha en bra kväll!

      Radera