Petra Nyman Art & Design

torsdag 22 januari 2015

Underbar hemmagjord Remouladsås! Aldrig mer torr torskrygg! Tack kocken Sjöstedt för tipset!

Godmorgon på er! Tänk vad små tips kan göra för matlagningen! Jag älskar torskrygg eftersom det är fina filéer och inga ben. Nästan som havet oxfilé. Sist stekte jag den, det blev supergott. Igår när jag kollade Nyhetsmorgon fick jag bästa tipset av kocken Strömstedt för garanterat aldrig mer torr fisk. Jag är också väldigt stolt över att jag gjorde egen remouladsås, kommer ALDRIG köpa färdig igen kan jag säga. Wow vilken skillnad o inga tillsatser.

Ugnsbakad torskrygg, äggsås, hemgjord remouladsås, citron, kokt potatis o sallad.
Mums vem har sagt att det skulle vara tråkigt med fisk!?

Hemligheten att få de perfekta saftiga fisken är! Tina o lägg fisken i en ugnsfast form, ringla olja, salta o peppra, jag tog även lite dill som jag kryddade med. Sen till hemligheten, täck formen med en plastfolie så det blir helt tätt. Sen är det bara att ställa in den i ugnen med plastfolien i ca 45 min i 100 grader. Jädrar vad saftig o god den blev. Dagens bästa tips! Är ni bra på att laga fisk?

Äggsås är nästan alltid obligatorisk när jag lagar torskrygg här hemma! Hackat ägg, smält smör lite vatten eller en skvätt grädde. Thats it!
Jag gjorde en sallad med bladspenat en halv kruka bladpersilja o en halv kruka dill, pressade lite citron över samt flingsalt o några drag med pepparkvarnen.


Oj vad gott det blev med egen gjord remouladsås! Nästa gång gör jag dubbel sats! ;)

Recept Remouladsås

Ingredienser:

1 dl majonäs (nästa gång gör jag egen)
1 msk cremefraiche (kan uteslutas)
1/2 dl hackad smörgåsgurka
1 msk hacka kapris (står vid kryddorna i affären)
1 tsk curry
1/2 tsk dijonsenap
1 tsk citronsaft
smaka av med salt o peppar

Wow så gott!

Krämig o god!
Blir lite full i skratt när jag ser dessa saxar! Jag har fått en fiffig sax av mamma man ska klippa örter med! Det är ju jätte fiffigt! Men sorry mamma jag vet inte hur ofta jag eller någon i familjen är ute efter en sax o blir så besviken när de hittar örtsaxen istället! Haha vad roligt! Ofta har ju saxar en tendens att försvinna! ;)

Nyss uttagen ur ugnen o perfekt konsistens på torskryggen! 
Dinnertime! <3


Sen var det lite mys i soffan! <3

Nu ska jag sätta fart! :) 

Powerstep på lunchen! Alltså ni vet ju att jag blev nästan sjuk av träningsvärk efter detta pass förra veckan! Så nu får vi se hur det går idag? Jag är iallafall grymt taggad att träna med det härliga Tietogänget!

På återseende!

<3

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar