Petra Nyman Art & Design

torsdag 3 december 2015

Recept godaste oxrullader i en gudomlig sås! Middagstips!

Nu måste ni lova att testa detta recept för det är bara så gott!

Kanske som fredagsmiddag till Idolfinalen?

<3

Veckans middagstips! ;)


 Alltså den här såsen är så god så man kan äta den som soppa med sked om man skulle vilja!

Recept lövbiffsrullader med gudomlig sås

Ingredienser:

8 lövbiffar

8 tandpetare

3 msk dijonsenap

1 paket bacon (1 skiva på varje lövbiff) alternativt sidfläsk

1 Palsternacka

1,5 liter vatten

0,75 dl oxfond

1 dl rödvin

2,5 dl grädde

1msk svart vinbärssaft eller gelé

1 msk Maizena brun toppredning

(smaka av med salt o svart o vitpeppar) 




Jag gjorde så här!

Bred ett lager senap på lövbiffarna.

Lägg en baconskiva på varje lövbiff.

Lägg en tunn strimla av palsternackan på varje lövbiff.

Rulla ihop o fäst med tandpetaren.

Bryn rulladerna snabbt på hög värme lägg dom sedan i en kastrull.

Häll vatten, oxfond o rödvin i grytan o låt puttra på medelvärme ca 45 min.

Plocka ur oxrullader red ner vätskan till ca hälften. (hög värme ca 30 min)

Efter reducering av sås häll i grädde, rödvinsaft o red av med brun Maizena toppredning

Smaka av med salt o peppar, Ja men det här är så sjukt gott kan jag lova!

En rätt som ständigt återkommer här hemma.

Jag serverade med pressad potatis, vinbärsgelé o inlagd mor Annas gurka o lite sallad!
 Min servetthållare från Perfect Home har kommit fram i köket. Servetterna är från Hemtex.
Jag fotade ljusen från Hemtex i mörkret sist så jag gör ett nytt försök för  de syns bättre på dagen!
Tycker färgen var så fin!

Nej nu ska jag piffa till mig för snart ska vi på hockey o se FBK-Malmö o äta middag i restaurangen samtidigt (mest fokus på middag för min del) o träffa härliga vänner!

Annars är jag helt slut efter lunchpasset på Tieto! Shit vad de sliter måste jag säga vilket härligt gäng!

Jag lyckades även få en tid hos Malin på Clipodrom sista sekund så nu är jag nyklippt o slingad.

Alltid lika härligt!

Ha en fin kväll!

Imorgon är det redan fredag! Vart tog den här veckan vägen kan man undra?

<3

Kramar Petra


3 kommentarer:

  1. Gudomliga rullader för att inte tala om såsen. Kommer laga denna rätt ofta.Tack Petra

    SvaraRadera