Petra Nyman Art & Design

torsdag 27 december 2012

Vi är framme i Dubai o lever som prinsessor!

Imorse vaknade jag kl 10:00! 07:00 svensk tid o möttes av den här vyn  när jag öppnade ballkongdörren! Ljummen vind! Fantastisk känsla mot allt snö därhemma !
 
 Resan hit gick så bra även om vi fick snurra ett par varv innan vi kunde landa, eftersom flygledaren dirigerat planen till för tät landning! Vi har haft en kanon första dag här i Dubai!
Anläggningen är hur stor som helst! Vi gick nästan vilse idag?!?
 Det går inte få fram på bild men allt är mycket större o högre än man kan tro!
 Här har vi legat idag! En av.... jag vet inte hur många pooler?
Service hela tiden! Ingenting får man bära själv tyckte Ika! Hihi
Lunchen bestod av Ceacarsallad , vitlöksbröd o Schrimps för min del!
Yummi!
 

 Lunchen kom in på stora brickor! (med tak) :)
 
Vi bor på femte våningen o jag tycker det är hur högt som helst!
Vi bor på ca en tredjedel av hur högt hotellet är o vårt hotell är långt ifrån högst!

 Igår när vi kom var kl svensk tid ca 24:00 o i Dubai  tre timmar senare alltså 03:00
 vi hittade en dörr
som vi öppnade o vips hade vi en tvåa! Ika o Tomas bodde i rummet intill!
Här har vi stängt igen dörren igen för en god natts sömn! Hihi
Fint badrum med både dusch o badkar separat!

 Igår 24:03 pip skålade vi för Tomas som plötsligt slog till o blev 43 år!
Stort Grattis! Vi har inte firat färdigt än! Ikväll ska vi gå ut o fira mera!
 Efter lite roomservicematbeställning inne hos Ika o Tomas var kl ca 04:30
 innan vi slocknade i den här jättesköna sängen!
Det blir ju lite si o så  med maten när man flyger!

Lagom trött igår innan jag slocknade!
Nu ska jag hoppa in i duschen så ska vi ta en taxi ut i låtsasvärlden!
 

Det här har vi anammat jag o Ika! Stod på flygstolarna!
"The more jou travel the more you save"!
 
Ja vi får väl se?!?
:)
Vi ses snart igen! Jag håller er uppdaterade! Internet funkar perfekt!
 
Kram på er alla!
 
Claes o Bella ta hand om farmor,  farfar o monstren!
Var rädda om er!
<3
/ Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar