Petra Nyman Art & Design

tisdag 4 december 2012

Greenpeace! Jag gjorde en Mickan i Solsidan!

Oops! Det ringde på dörren vid 19 tiden! Bellas kompisar skulle komma hit så jag var säker på att det var dem! Jag öppnade i min nya blus som jag beställde från Zara! Har nämligen inte kört några pass idag! Jag har dessutom varit på personalmöte med mina 40 kollegor på SamC så därför var jag "klädd" idag! Inte bara tränings o myskläder som det lätt kan bli annars!
Där står en tjej i Greenpeace kläder o undrar vad jag vet om dem!
Hon berättar att de försöker bekämpa klädkedjor som Zara eftersom deras kläder är giftiga!
När man tvättar dem i maskinen kommer gifterna ut med vattnet!
Med en skällande hund o grytor som kokade över på spisen var jag tvungen att be henne komma tillbaka en annan dag! HJÄLP vad ska jag göra nu då?
Får helt enkelt vara väldigt försiktig så jag inte spiller på den!
Så jag inte behöver tvätta den på väldigt länge?!?
 
Hur tänker ni när ni handlar på klädkedjor?!?
Ska man handla dyra kläder på hemmaplan istället?
 
 Giftig spets på mig!
 Vi åt riktig sommarmat idag!
Varmrökt honungslax från Lillängshamnen, sparris, hjortroncremefraiche, citron o dillkokt potatis!
Claes o grabbarna åt tidigare än oss! Pasta o köttbullar! Nu har de laddat för fotbollsmatch på övervåningen med diverse snacks!

 Yummi!
 
Theparty!
Bellas tjejkompisar kom hit med paj o glass o nu sitter de o surrar i soffan!
Mysigt! Vilka otroligt fina vänner hon har!
Huset fullt o jag bara älskar det!
 
Imorgon ska jag vika på Moviespinningen på lunchen! Ska bli kul!
Nu ska jag titta på Småstadsdrottningar !
 
<3
 
Kärlek till er!
 
/Petra

2 kommentarer:

  1. Klart bästa Laxen!

    Gifter i kläder ja...usch , är nog gifter i det mesta i vår värld...men men...
    Ha en fin kväll! / Gizze

    SvaraRadera
  2. Ibland känns det som om man kan vara lyckligt ovetande!
    Annars kan man nog bli galen?!? Detsamma till dig! Fin blogg du har med mycket goda kakor!:)/Petra

    SvaraRadera