Petra Nyman Art & Design

torsdag 16 maj 2013

Dåligt Restaurang Mörudden! House of Lola Mannekäng!

Vi har haft en fantastisk dag här i Karlstad, värmen är här! Efter jobb, lunchträning så bestämde vi oss för att åka ut till den nyöppnade restaurang Mörudden här på Hammarö! Det är nya ägare som verkade slå på stort när tom David Helenius var där på invigningen?!? Härligt när man satsar tycker jag! Jag googlade fram deras hemsida o det stod att de hade öppet idag torsdag 11:30-22:00! Jag spanade in menyn som verkade vara jättebra med lite av varje! En al a carte meny! Vi tog en sen lunch så vid 14:30 stod vi utanför, hon i receptionen välkomnade oss! Jag kikade in, det satt kanske sammalagt 10 gäster därinne o någon på uteserveringen! Då säger servitrisen att vi har stängt o öppnar inte förrän vid 16:00! Vi hinner inte med annars! Jag har jobbat i restaurangbranchen o det såg inte direkt stressigt ut kan jag säga! Går det inte ens att få en macka frågade jag? Nej tyvärr! Blev svaret! Ärligt hur tänker en nyöppnad restaurangägare! Skicka hem gäster 2 st som har hittat till den nyöppnade restaurangen en solig dag  o be dem komma tillbaka om 1,5 timmar! Fy vad sådant gör mig irriterad! Inga proffs direkt! Får se om jag kommer ge dem någon ny chans! Just nu känns det som det kan kvitta faktiskt! Mycket besviken! Skärpning om ni vill ha några gäster där i sommar!
 
 Den ligger så vackert vid Mörudden o Vänern!

Så istället tog vi det säkra kortet o åkte till torget o Casanova!
Där var vi mer än välkomna! En "go" kund på KMTI
som jobbar där ocskå! God lax med hjortronsås!
Smaskens!

 
Nu ska inte restaurang Mörudden få förstöra min dag!
Jag har tränat bästa Tieto gänget!
Vårt hus har aldrig varit renare, vi har testat en ny städfirma!
Vilket städproffs ända ut i fingerspetsarna!
 
Ikväll ska jag göra en Ceacarsallad med grillad kyckling till Eurovision!
 
Sen har jag tackat ja till att mannekänga "House of Lola kläder" på
 KMTI:s Ladies night 30 Maj!
Har jag blivit spritt, språngande galen eller?!?
 
Budgivningen på Bellas lägehet går som en dans! :)
 
Det får vi kalla en bra dag! Eller hur!
 
 
Ha en härlig Eurovision eller Hockeyvm kväll!
 
Lycka till alla härliga kollegor o vänner som springer Vårruset ikväll!
 
<3
 
Kram Petra

14 kommentarer:

  1. Å vilken firma har ni...vi är inte nöjda med vår! / Lisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag återkommer! En liten städfirma som Diana o hennes mamma driver! Jag återkommer med namnet! Hon var en riktig klippa! :) /Petra

      Radera
  2. Usch va dålig stil, då är de rakt inte värda några gäster....kan inte förstå hur endel tänker :(
    Här blev enkel torskgratäng....
    Ha en fin kväll..tror t om jag ska se på eurovision ikväll :)
    Kram Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej faktiskt inte fattar inte hur de tänker?! Blev torskrygg här ikväll! Mums med torskgratäng! Kram Petra

      Radera
  3. Hej! Vet du vart din vän köpt konstrottingstolarna? Så snygga!/ Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej här har du länken till de super snygga rottingmöblerna!
      http://www.bodesign.se/ /Petra

      Radera
  4. Synd att Mörudden inte verkar hålla måttet.
    Men du ska veta att Tre Kök har börjat driva Hammarö Golfrestaurang. De har nyss flyttat dit, så under maj har de bara soppa och smörrebröd. Men det är väldigt gott ändå! Jag längtar tills de börjar med den vanliga menyn! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad trevligt! De har jag bara hört gott om! Ska testas!
      Soppa är gott det! :) Tack för infon! /Petra

      Radera
  5. Riktigt dålig stil av en nyöppnad restaurang, men det ni åt i stället såg också gott ut.
    Fina bilder på dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina! Såg ut som ni hade en härlig födelsedagsfest också! Kram Petra

      Radera
  6. Vi har också blivit bemötta på det sättet, fast av de förra ägarna! Sitter det i väggarna, tro? Synd på ett så härligt läge som det ändå är! Vi skall prova en gång så får vi se vad som händer då. Jag rapporterar!
    Jag kommer på Ladys night och kollar då du mannekängar, du kommer att fixa det galant såklart!
    Kram Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förra ägaren var katastrof! Därför var man så glad att det var nya ägare! Jag ska också ge det en chans till i sommar! Du är så välkommen på Ladies night o se när jag snubblar fram! Idag saknade jag dig på Pilatesen under bar himmel! Så underbart härligt! Kram Petra

      Radera
  7. Dom nya ägarna är inte ett dugg bättre än de förra.
    Bojkotta stället är mitt råd och lägg era pengar någon annan stans
    där ni är uppskattade som gäster.
    Ägarna tror mer om sig själva än vad de kan leverera.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera