Petra Nyman Art & Design

söndag 23 december 2012

Uppesittarkväll! Sista passet det här året! Julfika hos morfar!

Snart är det jul! Jag har haft lite körigt så därför lite dåligt uppdaterat här!
En härlig dag idag 23 dec! Det känns som allt kommer att lösa sig! Vilken tur! :)
Trots en vecka innan jul med PMS!....Prövningar här i livet! Hehe 
Jag tror faktiskt mina 2 pass har hjälpt mig med julstressen i år!
Idag kl 15 körde jag Powerstep 75 min (det kändes lite hysteriskt först men så gott jag mår nu)
Nu sitter hela familjen framför Bingolotto o myser!
Vi ska vara hos mamma på julafton! :)
4 hundar, jag Robert, Bella, Claes, morfar, brorsan, med familj Eddie, Emilia, Angelica!
Det lär bli fullt öööös! Imorgon fm ska morfar, jag o Bella ta vår årliga julpromenad på kyrkogården!
Det är en mysig o rofylld stund!
<3
<3
<3
 
Vi har ätit hemlagad tomtegröt (risgrynsgröt) o skinkmacka (nygjord skinka sen frukost)
Bella har vunnit en nyårslott på Bingolotto!
 
Mina tomtar är på plats till Roberts fasa! Här får ni se några av dem!
 

 Wilma Jack Rusell var lite rädd för den här för ettpar år sedan! Hehe

4:de Advent!
 
 Hittade julgardinerna till slut! Jag har strukit julgardiner i två timmar idag!:)
Men nu sitter de där! Bättre sent än aldrig?!?
 Ny Amelia! Ska jag läsa i lugn o ro ikväll!

Jag har köpt hur många ljus som helst!
Det går åt några så här i juletider!
Glöm inte släcka!
 
 Claes o Bella var hos gammelmorfar o klädde julgranen!
En tradition sen de var små!
7 sorters hembakade kakor o bullar har man självklart när man är 90 år!
Här fick jag slå mig ner efter min powerstepklass idag!
Vi var ca 25 st samt 3 kollegor från KMTI som ville vara med o kämpa!
Härligt!
 
Tack morfar för goda fikat!
 Ser ni ljusen på bordet? En present till morfar!
De lyser mha batterier! Man tänder o släcker med fjärrkontroll!
De ser hur verkliga ut som helst!
79:- från Jula!
 
Efter fika hos morfar (gammelmorfar) åkte vi förbi mamma så Bella fick se nya familjetillskottet!
Bella blev såld! Som alla andra!
Hon hade så fin islykta utanför dörren som hon fått av sin kusin!

 
Mys på i stugorna!
Glädjens högtid!
 
Jag vill önska alla mina fina bloggläsare en riktig god jul!
Hoppas ni alla mår bra!
Jag vet att för en del är julen ingen rolig högtid!
Men du ska veta att jag tänker på dig!
Imorgon tar vi det lugnt o myser tycker jag!
 
 
Stor bamsekram Petra
<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar