Petra Nyman Art & Design

söndag 21 februari 2016

Min födelsedag!

Som jag delar med bla prinsessan Leonore! Hihi o jag hade kanske trott att det även skulle bli Magdalena Graafs sons födelsedag men så blev det inte, men det är nog dags närsomhelst nu. Har förresten aldrig sett någon så snygg höggravid kvinna  som hon förut!

Så sjukt överraskad jag blev när Lena min förra kollega hade köpt fina blommor (vackra papegojatulpaner) till mig som hon hade med sig på spinningpasset. Lena är så otroligt omtänksam o fin människa på alla sätt o vis. Det är alltid extra kul att få blommor när man verkligen inte förväntar sig det! Tusen tusen tack Lena så oerhört glad jag blev ska du veta! <3


Två svettiga efter gårdagens eftermiddagsspinningpass som näst intill var fullbokat. Trots att det både var vin o deli mässan o hemmamatch för FBK i stan.

Tack alla härliga medlemmar som kom o körde spinning med mig på min födelsedag! ;)
Jag hade verkligen inga förväntningar på min födelsedag alls så väldigt överraskad när det kom blombud. 
Alltid lika kul när någon tänkt på en ändå! Tusen tack Micke o Helena för fina blommor! <3
Blommorna närmast fick jag av min man imorse! Trodde verkligen inte han köpt några blommor men dessa var tydligen gömda i garaget!

Jag blev inte väckt med skönsång utan jag vaknade först o gick ner o tryckte på kaffepannan. Inga barn var hemma så då tänkte jag att det inte är så noga med traditionerna?!? Hihi
R tyckte det var dåligt att jag inte kunde vänta på att han hade vaknat han hade planerat allt i minsta detalj!
Ett kuvert!
Men tada! Jag tror jag smäller av! Wow vilken present! <3 Tusen tusen tack älskling!
Den kan jag sälja när jag går i pension! ;))))

Inte nog med detta utan han plockade fram biljetter till Alcazar i April!
<3 Älskar att ha saker att se framemot! Hihi
Bra start på dagen o inte nog med det! Sonen som varit ute med  fotbollslaget dagen innan kom hem fram på eftermiddagen med blommor o choklad till mamsen! Det var också en överraskning jag inte räknat med! <3
Fick även samtal från en kvittrande dotter som önskade grattis på födelsedagen. Hon är i Linköping o hälsar på Alex.
En massa sms, telefonsamtal från släktingar, kompisar o så många grattisönskningar under hela dagen på FB o Insta så man får nypa sig i armen. Så gulligt att man tar sig tid o skriva. För det värmer ända in i hjärtat! <3
Direkt efter spinningpasset gjorde vi precis som förra lördagen då jag också hade spinning (börjar bli en vana det här?!?);) nämligen hoppade i den 40-gradiga poolen. R sköt champagnekorken rätt ut i luften. Värsta födelsedagstämningen som börjar infinna sig hehe!
Skål o inte så dumt att fylla år ändå! <3

Kände mig nästan så här skönt avslappnad efteråt!? Hihi
<3 

Papegojatulpaner! <3Tror jag de heter?!
Efter badandet, jag satt nog där ute i över en timme o njöt, så härligt avslappnande,  hade R fixat födelsedagsmiddag ett vinnande koncept, oxfilé, vitlökssmör, hasselbackspotatis, ugnsbakad tomat o sparris. Detta intogs framför melodifestivalen.  Jag tyckte om många av låtarna, en bra omgång igår. Bra låt som fotbollsspelaren från Degerfors hade som gick till andra chansen.
Mamma skulle ha kikat förbi igår men det var typ snöstorm ute så hon kikade in i förmiddags en snabbis istället :) 
Världens bästa, finaste mamma! <3
Tada titta vad jag fick som jag kommer få stor användning av inom snar framtid! 
Det är lite mycket i vår släkt just nu så vi tar en födelsedagsmiddag när vi kommer hem från semestern istället. <3

Min födelsedag har varit så fin! <3

Det kändes bra i hjärtat att skänka mina oanvända Nike Free skor till flyktingarna som ska få möjlighet att träna på KMTI så vi (personalen på KMTI) samlar in träningskläder till dom. 


Hoppas ni har en härlig söndag! Nu ska jag nog börja packa väskan! Eller jag kanske börja i morgon?!
Brukar ju inte vara känd för att vara ute i god tid utan packar i sista stund!

<3

Kramar Petra



2 kommentarer:

  1. Grattis fina���� vilken underbar dag! Va kul att ha något att se fram emot älskar det själv, piggar alltid upp tillvaron! Ha en fortsatt bra dag.
    Hälsar Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! <3 Bästa av allt att ha något att se framemot! Kram o detsamma till dig!

      Radera