Petra Nyman Art & Design

torsdag 18 februari 2016

Dagens middagstips! Karibisk köttfärssås med sting! Petra Nyman Art på KMTI!





Mycket godare än det ser ut! ;)))
Recept Karibisk Köttfärssås

Ingredienser:
800 gram nötfärs
2 st strimlade morötter
1/2 eller en liten strimlad purjolök
2 burkar ananasringar + spadet
1 röd chilipeppar
1 burk krossade tomater
2 msk oxfond
1 tsk malen chilipeppar
1 msk riven färsk ingefära
2 tsk honung
2 tsk vit balsamvinäger
Salt, svartpeppar

Jag gjorde så här:
Bryn nötfärsen. Sedan fräs morötter, purjo, ananas (utom spade) och chilin i lite smör tills de blir mjuka. Vänd sedan ner färsen igen och slå på spadet från ananasen, krossade tomater samt fond, riven ingefära, färsk chili, honung, vinäger och kryddor. Låt såsen puttra ihop ca 20 minuter. Servera med valfri nykokt spagetti, bönpasta, eller ris blir säkert också gott till.
Strö extra chili och ev lite riven parmesan på toppen.
Mumsigt värre! Det blev så o en lite annorlunda köttfärs. 

Lova att ni testar detta! ;)


Igår åkte jag förbi KMTI o bytte ut tavlan som jag sålde till en medlem på KMTI mot en målning som heter Wildest Heart men den är lite för liten för den stora väggen så jag ska snart byta ut den mot en större som snart är klar;))))

Men än så länge kan ni se den i verkligheten på KMTI, blir ju aldrig samma sak som på en bild!

Wildest Heart Akrylmålning


Finns till salu p på min Webshop här!

<3

Förutom Sveriges mästerkocks tittade jag på Arga Snickaren Vip som var hos Anders Bagge gigantiska villa. Oj vad han såg skamsen o röd ut Anders men som vanligt blir det fart när arga snickaren kommer på besök. Haha Om ni inte såg det har ni något att se fram emot på Tv4Play.

Jag missade Lerin så det ska jag kolla på i efterhand!

Ikväll börjar ju den svenska serien Gåsmamman den vill man ju inte missa!
Det görs reklam överallt, R har redan sett den men han tyckte också att den var jättebra.

Idag har jag kört lunchpass på Tieto, tagit hundpromme, ätit lunch (rester från min Karibiska köttfärs) fixat mitt spinningpass i Mixmeister.  Nu sitter jag o bloggar o ska läsa Amelia som kom i brevlådan.

Jag behöver köpa ett par nya bikinis men det är så svårt på nätet! Vet inte vart jag ska gå?!? Har hm, lindex osv fått hem bikinis än tro???? Vintern känns som neverending story!


Sköt om er!

Så hörs vi snart igen!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar