Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 februari 2016

Beyonce biljetter! IKEA o MIO besök! Zlatan gör det igen!

Hoppas ni haft en bra dag! Själv hade jag en grymt bra alldeles vanlig dag!
Förspelet är det bästa som min kollega sa! Haha
Dagarna går fort så nedräkningen har börjat! 
Tredje gången gillt o det känns nästan som att åka till sommarstugan haha!
Fast vår sommarstuga ligger ju i Nerja! ;))) Lite längre bort bär det av!

Vad har vi annars gjort! 
Fick med min man utan protester till IKEA  i förmiddags!
Jag köpte innerkuddar till mina kuddfodral, ljus, servetter, en ny strykbräda mm.
Förstå hur tråkigt klädd man går på dagarna man kan väl åtminstone skärpa till sig innan man går utanför dörren hehe!
 Måste försöka piffa upp mig lite nästa gång;)

Trinny o Susanna var är ni????????? Hade de sett mig hade de lätt haffat mig kan jag lova!

Men mission nr ett var att få tag på dessa till dottern så innan IKEA åkte vi till MIO.

Jag köpte även fina guldbestick.

Jag fick en bra rabattkod hemskickad på 300:- om man handlade för minst 600:- så därför var jag tvungen att införskaffa  besticken också o lite fina servetter för att komma upp i rätt belopp ;D!

Tycker alltid att jag tjänar pengar när jag gör fynd! :)))

 <3


Vi åt burgare från Burger King på hemvägen.

Middag två dagar i rad! Det var gott även dag två! Helt ok!  

Ostgräddig blomkålsgratäng med knaperstekt salt kassler!
Jag tycker alltid det är godare än det låter!

Ingredienser (4 portioner/st.)

1 stblomkålshuvud, stort
2 stägg
2,5 dlgrädde
2 dlriven ost
1 dlstrimlad purjolök
1 tskpaprikapulver
salt, svartpeppar

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Dela blomkålshuvudet i mindre buketter och förväll dem några minuter i lättsaltat vatten. Blomkålen får inte bli mjuk.
  3. Fördela blomkålen i en smord form och strö över den strimlade purjon.
  4. Vispa samman ägg, grädde, 1 dl av rivosten och kryddorna. Häll äggsmeten över blomkålen och strö över resterande rivost.
  5. Gratinera i 225 grader ca 15-20 min. Serveras till exempelvis ugnsstekta kycklingklubbor eller annat kött.
 Vi körde knaperstekt kassler till!




Jag tror jag har världens lyckligaste dotter o Natahlie just nu! 

Jag lyckades nämligen få tag på Beyonce biljetter
Hon hade drömt mardrömmar om att biljetterna inte var äkta??!!! Hihi Sötis! <3
Inte vet jag hur man kollar om biljetterna är äkta??? 

Det har varit hårt tryck o endel fick inga biljetter har det ju stått i tidningarna!
Vi betalade 1550:- för en ståplats? Är det bra pris eller???

Hur som helst tror jag många är villiga att betala hur mycket som helst för att få se Beyonce på Friends Arena.
Ställde dom i mitt fönster så länge innan Bella kommer hem o hämtar dom! :)
79:- 99:-  jag tycker det verkligen är rena fyndet!
Jag tittade på Parneviks men därefter gjorde jag R sällskap som kollade på fotboll på vinden.

ZLATAN! 

<3

Han leverer! Hans film har biopremiär imorgon (onsdag) den vill man ju inte missa!

<3

/Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar