Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 februari 2016

Köpa Litografier online från Galleri Stockholms Webshop vilket paradis!

Hej! Vilken underbar sida jag har hittat som säljer bla Litografier av massor av kända konstnärer!

Så smidigt att kunna beställa på nätet också. Man kan även få de inramade. Det här är rena julafton kan jag säga.Jag har precis kollat på ett vernissage online.

Kika in här för att köpa Litografier!


Kul att kunna få ta del av kända konstverk genom att investera i en Litografi.
 En originalmålning kanske man inte har råd med. 
Men en litografi har de flesta råd med. de är signerade och finns i begränsad upplaga.
En konstform i sig!
Här är en litografi från den populära konstnären
Angelica Wiiks Litografier här!

 Den här heter danspaus. (tycker den påminner lite om min kompis Marie Sjölins målningar som också är konstnär) 


Såg ni Persbrandt när han var med i Vänligen Lars Lerin? De ska tydligen ställa ut ihop här i Karlstad på Sandgrund Lars Lerin konsthall. Spännande kombination. ;)

Jag gillar de här Cornelismotiven här Cecilia Lind av konstnären Berndt Wennström.
Berndt Wennströms Litografier hittar ni här!



Visste ni förresten skillnaden mellan en litografi eller ett gicléetryck? Jag visste inte men nu vet jag! 

En litografi är ett konstgrafiskt blad som tryckts från sten eller kornerad plåt. det finns inget raster som i offsettryck o man blandar tryckfärgerna manuellt.

Ett gicléetryck är helt enkelt en utskrift som görs i en speciell färgskrivare med ljus säkra färger av hög kvalitét. Även pappret ska vara beständigt i minst 100 år därför använder man syrafritt konstpapper.  skrev Ylva Maria Thomson på finest.

Här är två av mina gicléetryck. Light Side.



Igår sålde jag en till av den här  "Love Life" till en kvinna som sett den på KMTI

Tänk så kul det är varje gång någon vill köpa det man skapat. 

En häftig känsla att veta att den finns i någons hem.



Nu ska jag själv köpa (klicka hem) en litografi från


Tror det får bli en med Cornelis motiv eller en från den populära konstnären Angelica Wiiks.

Jag kan bara sitta o titta i flera timmar på alla litografier man får sådan inspiration till sitt egna skapande.

Det finns en begränsad upplaga av alla litografier o de är signerade av konstnären så det är inget som hänger i var mans hem.
Det går inte direkt att jämföra med att köpa en tavla från IKEA hehe som hänger i hur många hem som helst!!!! 

Nej mycket hellre lägga pengarna på en Litografi som dessutom kan vara en riktig investering då den mycket väl kan öka i värde.

Man kunde även boka en privat visning på Galleri Stockholm.

Det ska jag göra nästa gång jag är i Stockholm o hälsar på dottern!


Ha en härlig Lill Lördag!

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar