Petra Nyman Art & Design

torsdag 11 februari 2016

Världens bästa mamma på middag! Gorgonzolafläskfilé med pasta! Egen sandstrand!

Igår bjöd vi hem mamma på födelsedagsmiddag, hon har det verkligen fullt upp med allt så det var så mysigt att hon kom så jag fick  pyssla om henne lite på födelsedagen. 

Jag dukade med nya tallrikarna från Mateus, är så nöjd med dom så nu tänker jag beställa fler både djupa o förrättstallrikar. Får bli en födelsedagspresent till mig själv! Brukar vara bästa på att skaffa dom själv!!!!


Lusrosa avklippta tulpaner fick vara dekoration i glöggmuggarna från Orrefors.
Är så nöjd med ljusstakarna från Mio också. Jag måste åka iväg o köpa ett par till Bella också innan de tar slut.
Jag gjorde lite tilltugg till bubblet som var vanlig cider. Mamma skulle köra bil så det fick bli alkoholfritt. Enklare än enklast att fixa. Minikrustader, gevréost o lite flytande honung sen in i ugnen en liten kort stund tills osten smälter.
De blir så spröda o goda!

Jag hittade ett recept på nätet som jag inte kommer ihåg varifrån just nu men gott blev det!
Vi hoppade Linas middag o kör den ikväll istället.

Recept Gorgonzola fläskfilé med pasta.

Ingredienser:
1 fläskfilé. (ca 600 gr)
1 röd paprika
8 färska champinjoner
1 rödlök
1 msk kalvfond
0.5 msk tomatpuré
2 tsk dijonsenap
2 dl grädde 
2 dl mjölk
1 dl creme fraiche
100-150 gr gorgonzola beroende hur stark gorgonzolasmak man vill ha.


Jag gjorde så här!

Strimlade grönsakerna och strimlade fläskfilén. Stekte allting på (medel) hög värme.
Hällde i övriga ingredienser utom osten o lät allting koka (puttra ihop). ca 5-7 min.

Sist smulade jag i gorgonzolaosten som fick smälta ner i såsen.

Kokade pasta enl anvisningarna o hällde över såsen som fick blanda sig med pastan.
Klippte färsk persilja över innan servering. Serverade med bladsallad.

Det blev väldigt uppskattat så kul när man testar något nytt o det faller alla i smaken!

Claes skulle iväg på sen träning som började 21.
R o jag tog ett jättegott glas rött vin till  maten.
Efterrätten blev en av barnens favoriter när de var små! Varma bananer med vaniljglass! Hihi vilken nostalgi. Det är så himla gott o väldigt enkelt. 
Dela varje banan i fyra delar lägg i en stekpanna o häll sirap över o hetta upp så det bubblar ordentligt ( går snabbt) i stekpannan o servera med vaniljglass! Mmmmmmmmm jag som inte är någon sötgris tycker att det är så gott med det kalla o det varma ihop. Testa om ni vill ha en enkel efterrätt som är väldigt god! ;D!
Vi tittade på Mästerkocken innan mamma åkte hem. 

Tack för att du kom o grattis än en gång på födelsedagen världens bästa, finaste mamma! 

<3
Bella var avis att hon inte kunde vara med! Så jag fick skicka lite bilder till henne! ;)

Sitter just nu vid köksbordet med morgonrock efter duschen o är supertrött i kroppen!! Jag har kört så mycket intevaller med min kära deltagare på Tieto så bena  känns som spagetti! 

Vi instruktörer kunde göra ett maxpulstest ikväll på KMTI om vi ville men det är helt otänkbart med mina trötta feta lår hehe . Jag har gjort ett maxpulstest för länge sen o jag tror jag ligger ganska rätt med mina 194 på cykel! :)
Kikar ut genom fönstret! 
Därute håller de på att fixa sandstrand. R har sett att grannen har det!!!!!!

I detta gråa, trista vädret känns det långt bort med sommar o sandstrand!? Kanske ska göra som Markolio o fixa ett par palmer när vi ändå håller på?!?

Eller varför inte en tennisbana också????

Jag har precis fixat klart mitt spinningpass inför morgondagens pulspass på KMTI med bara en massa nostalgilåtar från 80s 90s.

Imorgon har jag beställt Mollys Mys Fys bricka från KMTI, det ska bli så spännande att smaka.

Vi får vänner hit imorgon kväll! 
Tror vi behöver komma i bikiniform fortare än sandstranden är klar här hemma?!? Hehe

 ;D!

<3

Ha en finfin torsdag kväll!

/Petra


4 kommentarer:

  1. Så fint dukat och maten lät super god. Den skall vi testa här hemma

    SvaraRadera
  2. En egen sandstrand , det blir finfint det :-)))))
    Ha en go helg . kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja eller hur! ;))) Detsamma till dig fina du! <3

      Radera