Petra Nyman Art & Design

fredag 19 februari 2016

Duktig målare med yrkesheder i Karlstad! Fredagsmiddagstips Heta räkor!Sandstrand på G!

Igår lagade jag något jag brukade laga förr i tiden! Både jag o mamma hade tappat bort receptet så jag improviseraade men det blev ännu godare än jag kommer ihåg det! ;)
Vi drack ett supergott vin till som heter Dragone mycket prisvärt för 99:- för en flaska.



Stekte grönsakerna i lite smör. En röd paprika, 6 färska champinjoner och en liten purjolök.
Kryddade med cayennpeppar ca 1/2 tsk, 2 tsk curry
Tillsatte,  3 dl grädde o 1/2 burk creme fraiche och 2 msk  Mango Chutney Hot.

Avslutade med att pressa i lite pressad lime o smakade av med lite mer curry, salt o peppar.

Tillsatte räkorna så de bara fick bli varma innan servering.

 De får absolut inte koka då blir de sega!
Det blev supergott! Jag serverade med jasminris till. Claes skulle iväg på sen fotbollsträning vid 21-tiden igen.
Jag är så nöjd med mina tallrikar Bubbles från Mateus.

 Nu såg jag att de hade extra bra priser på allt i butiken så läge att fylla på med några fler tallrikar.



Det finns hopp om livet! Hehe sanden är på väg till vår sandstrand.
Kan ju hoppas att man kan ligga där i sommar! ;)))
Min duktiga morbror Leif blir klar idag i biblioteket! Wii vad härligt! Det blir så himla fint!
Bor ni i Karlstad o vill ha en målare med yrkesheder ska ni anlita Leif Jonsson.

Hela biblioteket är målat så det ska se lite gammeldags ut! Leif har målat o tapetserat hela vårt hus o jag vet ingen proffsigare än honom.  Eller föresten han har tapetserat o målat 3 hus som vi har bott i. ;D! Han har egen firma så hör av er om ni behöver hjälp! Han kanske har tid! Det blir iallafall väldigt bra det han gör!

Det är det värsta jag vet när hantverkare slarvar, o det alltid är något som inte riktigt blir klart! 

Det existerar inte för honom kan jag säga! Han har några års erfarenhet också ca 50 år hehe.





Svårt att fånga färgen på bild bara

Nu är det bara elektrikern som ska fixa ljuset till veckan! :)))
Josefin o Claes kom hit efter fotbollsträningen. 
Går inte att gå förbi utan att gosa lite!
<3
Fredag idag! Många som ska på vin o deli mässan här i Karlstad idag!

Själv tänker jag INTE befinna mig bland stora folksamlingar, det är alldeles för många som har influensan nu. Jag får inte bli sjuk nu helt enkelt!!!

Det blir spinning i eftermiddag o sedan en lugn härlig kväll i soffan! Jag tittade på gåsmamman igår, den var väldigt spännande.

Imorgon är jag ett år äldre! 

<3

Ha en underbar fredag fina läsare!

Kramar Petra














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar