Petra Nyman Art & Design

torsdag 4 februari 2016

Önskemiddag! På bättringsväg!

Godmorgon världen! Idag peppar jag för att snart åka o köra lunchträning på Tieto. R tyckte nog att jag skulle vila en dag till för att bli riktigt frisk men jag känner mig ändå bättre idag så jag tror det ska funka! 
Sunny day igår o jag  var ute o fick lite frisk luft så skönt när man inte varit utanför dörren på flera dagar. Sen var jag helt slut när jag kom hem  men det var en annan sak?! ;)
Klädde mig varmt dock! ;)

Fyndade lite nytt bla

HÄR!

Efter lite vila tog jag tag i middagen för kvällen.
Sonen ville ha köttbullar till middag så vad gör man inte jo ställer sig o rullar köttbullar:)
Men jag håller med det kan faktiskt vara bland det godaste man kan äta. Hemgjorda köttbullar, gräddpotatismos, gräddsås, rårörda lingon, mor Annas gurka o lite sallad.

Tip när man gör potatismos är att inte ha kall mjölk, grädde i utan låta den bli lite varm samt att inte vispa för länge för då blir moset segt o inte så fluffigt.

Köttbullarna gör jag i ugnen så  himla smidigt sen steker jag dom snabbt innan servering.

Köttbullarna jag gjorde igår hade jag blandfärs 800 gr (blir inte så torra då), en riven gul lök, två pressade vitlöksklyftor, två msk kalvfond, 1/2 dl grädde,  salt, vitpeppar, svartpeppar o lite cayennepeppar. Jag använder varken ströbröd, bröd eller ägg.

Middagen blev väldigt uppskattad av familjen. Claes träning började 20:45 på kvällen.
Problemet är att en del i familjen behöver äta grädde i maten (gräddsås) o en del inte hihi
Väntar på dörrmattan när Claes åkt till träningen mina små trollungar! <3

Diana vår städerska hade ställt in en tulpan i badrummet så fint med lite vårkänsla när man ska borsta tänderna ;)
Jag tog första fotolektionen på nätet igår förresten, jag hittade länken o inloggningen till slut o idag är det dags för andra lektionen.

Nej nu ska jag hoppa ur sängen, förbereda intervallpasset, ta en äggmacka.

Men ska bara se den tredje let´s dance deltagaren som avslöjas på Nyhetsmorgon nu!

Trumvirvel det var Nassim.

Ha en fin dag så hörs vi lite senare!

<3

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar