Petra Nyman Art & Design

tisdag 23 februari 2016

Cut in kitchen! Recept Linas snabba matkasse! Springbud! Snart semester!

Igår vaknade jag med halsont igen! Vet inte vad det är för konstigt men jag har haft ont i halsen till o från i flera månader.
Jag chansade på att någon kunde hjälpa mig med min lunchspinning, kände att det är onödigt att köra pass med halsont nu när vi ska på semester snart. Det löste sig tack vare hjälpsamma kollegor!

På eftermiddagen hade jag färg o klipptid hos min fina, duktiga vän Gigi som äger Cut in Kitchen här i stan. Hon är även med o anordnar både Tabataresan till Marbella o personal shoppingresor.
Hon har en grym blick kan lova. <3


Hon tyckte jag skulle kapa en rejäl bit! ;)
Slingor o lite bottenfärg!

Alltså så himla nöjd jag blev, mitt solblekta tuggumihår åkte av!!
Trots att jag kände mig glåmigast i stan innan jag gick hit så det här piggade upp rejält.

Tusen tusen tack fina Gigi! <3

Carl var också på plats denna måndag så himla kul att hänga med dessa en eftermiddag! Vilka glädjespridare!!! <3 <3

Snart ska vi hänga en hel vecka på Tabataresan till Marbella........årets BOOST resa. Blir tredje gången gillt för mig nu men det är så himla kul. Det kanske eventuellt finns någon plats kvar?!

Ser ni mina målningar i bakgrunden?! ;)))

Men som sagt innan Tabataresan ska jag på solsemester till Indigo Pearl i Thailand. (även det tredje gången gillt hihi) 

Jag hoppade in i den här affären o shoppade en bikini på fem min plus att jag hann bli medlem också! Haha jag har aldrig varit så snabb i hela mitt liv! 
Världens trevligaste expedit också.

Vi har Linas snabba matkasse även den här veckan! Men igår blev det lite kaos!
Det ringde på dörren o R tog emot kassen, det var bara det att vi upptäckte när postbilen åkt att det var någon grannes matkasse?! Det stod ett telefonnr så R ringde direkt o förklarade att vi fått deras matkasse. Precis då kom utköraren till deras hus så R bad att de skulle ta emot vår snabba kasse så kunde R springa över o byta! 

Ha ha vad jag skrattade åt R när han lite muttrande sprang iväg med dessa kassar.
-Har man blivit budbärare också! ;))))))


Inte nog med det!

När han bytt kasse med grannen o jag skulle börja laga mat saknades det en kasse med kött i!!
Jag fick ringa ett samtal o efter en stund kom en förvirrad, mycket stressad utkörae o förklarade att han bara irrade runt o att det var hans första dag på jobbet! Inte lätt när det inte är märkt ordenligt o han hade fulla bilen med Linas matkassar! Hehe så synd!
Yes! Skam den som ger sig?!  Tillslut var det komplett med råvaror! ;)

Linas snabba matkasse! Haha vad roligt!


Kalvfärsen är i micron men annars är alla ingredienser till gårdagens middag här!
Det blev supergott  en mycket fräscht rätt!
Italienska kalvköttbullar i tomatsås med pasta o Grana Padano.


Som Lady o lufsen nästan!?!

Varsågoda! Receptet!




Idag har jag plockat här i huset hela förmiddagen! Diana är här o huset kommer snart såpa! ;)
Bästa dagen!

Är inte så stressad över packningen ändå! Jag kollade gamla blogginlägg vad jag packat med till Thailand. Jag packade 3 timmar innan avfärd haha. Sen köpte jag typ 25 solklänningar där för en femtilapp styck! 



Grattis till fina Josefin <3 på 21-års dagen! <3


Vi hörs snart!

Pöss Petra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar