Petra Nyman Art & Design

fredag 14 juni 2013

Skolavslutning! Sommarlov!

Jag har precis sett Skärgårdsdoktorn, en underbar sommarserie! R ville helst se Örebro som spelade fotboll på nån kanal?!? Åh vad gulligt det är att se Wilma som typ 12-åring! Idag har vi haft en superhärlig dag! Bella o jag har bakat jordgubbstårta i förmiddags (tradition med hembakad jordgubbstårta på skolavslutningar) fast mormor brukar alltid baka annars men idag var hon hos Bror o  Eddie o firade Emilias skolavslutning! <3 Förövrigt har jag träningsvärk from Hell! Vaggar fram som om jag gjort i blöjan, skriker o ojjar mig! Allt går i slomotion Hehe
 
Ängsblommor är så mycket sommarlov o midsommar!
Den här tiden är verkligen den vackraste på sommaren!
Njut nu!
 
Hemmagjord vaniljcreme mellan tårtbottnarna!
4 äggulor
1 msk vaniljsocker
1 dl socker
1 dl grädde
Sjud på svag värme tills den tjocknar
smält i en klick smör!
 
Jisses så god!
 
Inte så jag är med i Hela Sverige bakar precis!
Sanningen bakom cupcakebloggen?!? Formen vällde över i ugnen med sockerkakan!
 
Vi fick till en otroligt mysig lunch med familjen! Bara att njuta så länge alla är samlade!
Tonårshumor! Finger ut i bilden!
 
 Fick bli en ny bild! Hihi
Tårtan åt vi utomhus i strålande solsken! Skrattade så tårarna sprutade!
De har humor i min familj!
<3
Sen lite ärenden innan jag skulle lägga mig i solstolen!
What?!? Hagel o spöregn! Ser ni de vita prickarna? Det är hagel!
Men Alex mamma sa att det skulle bli sol kl 17:00 igen!
17:01 blänkte det till i fönstret o nacken när jag satt o bloggade!
Bra där!
Så vi har hunnit njuta i en solstol en stund! Sååå skönt!
Nu ska jag städa undan det sista i köket!
Bella o Alex kom precis hem!
Claes är ute med kompisar ikväll!
 
Ha en härlig fredagkväll mina fina bloggkompisar!
 
<3
 
/Petra



8 kommentarer:

  1. Vilken läcker tårta!!!! Vilken städfirma har du till ditt hem?/ Anna

    SvaraRadera
  2. Tack! ;) Tårtan var nog godare än vad den såg ut!! Jordgubbar, sockerkaka, vaniljcreme o grädde! Hihi Vi har precis bytt städfirma till en liten som heter Karelia Clean! Diana som äger den är så noggrann! Jättenöjda verkligen!Ha det gott! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Å ok kanske får baka en tårta till lördags fikat;) Vi har haft en firma som vi ej varit nöjda med:( / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ofta det är hembakat här! Men tårtan är slut så det var ett gott betyg! Kram Petra:)

      Radera
  4. Underbart & så vackert dukat/Kramar Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack! Synd att vi inte kunde sitta utomhus! Men men så är det i Sverige! Tur att man kan anpassa sig! Jordgubbstårtan är slut så det var ju ett gott betyg! :) Kram Petra

      Radera
  5. Mycket gott på det dukade bordet. Jordgubbstårta hör verkligen till skolavslutningen. Hoppas du fick en skön eftermiddag i solstolen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarmat i all sin enkelhet! Nästa år är det student här hememma o då kan jag bara gå in o få inspiration från din blogg! Så lyxigt! Kram Petra :)

      Radera