Petra Nyman Art & Design

söndag 28 oktober 2012

Schack Matt! Gott fläskfilé recept!

 Körde totalt slut på mig idag på pilates o spinningklassen! Det började med att det var något fel med värmen i salen så det kändes som att kliva in i ett kylskåp nu när det börjar bli lite kallare ute!
Jag har dragit ner på kolhydraterna ett par dagar eftersom jag känt mig svullen o uppblåst!
Antagligen berodde min utmattning på det också! Dessutom är klockan tillbakadragen så allt är ju en timme senare! När jag kom hem fixade jag lunch till Claes sen kastade jag mig ner i sängen!
Huvudvärk som kröp från nacken upp under ögonlocken in i huvudet! Dunka, dunka! Jag brukar aldrig ha huvudvärk! Frusen o lite lätt illamående! R som fixat in alla utebmöbler o fixat med båten idag kom upp med mat till mig + Ipren o kvällstidning <3! Jag har bara legat här i mörkret o tänkt att bara jag vilar försvinner nog den vidriga orkeslösheten o huvudvärken snart!
Nu precis efter maten o en Ipren samt en liten chokladbit börjar jag känna mig som vanligt igen!
Ja det var inte så jag hade tänkt tillbringa den här dagen precis!
Hade planerat in att kvällens middag skulle bli Rödspätta med sesamfröpanering o egengjord remouladsås! Mina ben känns fortfarande väldigt sega men jag mår mycket bättre!
Kan öppna ögonen utan att det gör ont! Även om påsarna under ögonen ser för djävliga ut!
 
Shit vad bra " Så mycket bättre var igår"
Jag tyckte alla var fantastiska o gjorde så bra tolkningar av låtarna!
 
Jag får väl bjuda på gårdagens middag istället då!
Eftersom det inte blev någon matlagning för min del idag!
 Jag hade en fläskfilé kvar i kylskåpet o en vitköksost Boursin som jag fyllde fläskfilén med
 (hälften av osten) efter att jag snabbt stekt den i stekpanna för fin yta! Lite paprika i formen, sen kokade jag ihop grädde, resten av vitlöksosten en klick cremefraiche o lite pressad citron!
Smakade av med salt o 5 sorters peppar!
Hällde blandningen över fläskfilén som sen fick stekas färdigt i ugnen! 200 gr ca 20 min!
Se så smarrigt det blev!
 Jag gjorde blomkålsris med champinjoner som jag blandade med bladpersilja!
Ett fräscht tillbehör! Såklart kokade jag ris också! :)
 Här är min lördagsmiddag!
Nu ska jag festa till på en Chokladbit till!
 
Ska försöka pallra mig ner till Solsidan o Hellenius hörna sen!
Därnere har grabbarna o Robert kollat på fotboll har jag hört ända upp! Hihi
 
Så skönt att Claes har höstlov!
 
Bella har det superhärligt i Nerja!
 
Ha en fortsatt härlig Söndagkväll!
Mys med levande ljus! Det ska jag göra!
Ska nog be R fixa en liten brasa också!
 
<3
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar