Petra Nyman Art & Design

söndag 14 oktober 2012

Biff Bourgogne! Irritationslista!

 Jag överraskar mig själv så många långkok det har blivit den här veckan!
Den här blev mycket omtyckt av resten av familjen!
Funderar nästan på att laga den här nästa lördag när vi bjudit hit några vänner på middag!
Nu har jag ju provlagat också! Så då vet jag att det blir gott!
Vi blir 8 vuxna o några barn så det är skönt att laga något som går att förbereda!
Biff Bourgogne o mandelpotatismos! Det låter väl höstigt o bra?!?
Jag lägger ut receptet sen!

Nästan så doften sprider sig genom cyberspace!?!?
 Val av vin är väldigt viktigt när man lagar Biff Bourgogne!
Det här vinet blev perfekt! Hehe! Shiraz!
 Det är inte Felix pulvermos kan jag lova!
Dagen so far har varit grymt lugn!
Gått o småplockat lite! Kollat tv, går o väntar på att åka till KMTI o riva av ett Powerstep pass!
 Innan jag tog en bloggstund har jag skrivit en todo lista!
Vi kallar den irritationslistan hos oss!:)
 Ni vet sådana saker som man bara går o småirriterar sig på som man egentligen lätt skulle kunna fixa! Känslan av att få stryka saker från listan brukar få igång min man! Hehe!
Själv har jag fortfarande min garderob att ta hand om!
 Det är ingen liten sak på irritationlistan direkt!
Kanske småbörjar lite idag?!? Eller inte?
Nu ska jag värma lite rester till lunch!
Nämligen Biff Bourgogne!
Myyys på den här ruggiga söndagen! Eller skriv en irritationslista vet ja!
:)
 Jag hörde att det skulle bli snö här i Värmland?!?
Kan väl inte vara möjligt?
 
Ta hand om er!
Kram Petra!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar