Petra Nyman Art & Design

måndag 28 juli 2014

Kalasdags! Semesterfirandet fortsätter!

Oj oj vad mycket vi hunnit med på ett par dagar! I lördags middag åkte vi för att fira världens gosunge som fyllde 5 år min borsson Eddie! Hipp, hipp hurra! Paketöppningen gick i en rasande fart o väldigt fokuserat! Hihi Sötis!
Sen vill jag även gratta vår son Claes som gjorde sitt första A-lagsmål igår bortamatch mot serietvåan kvitterade han 2-2 som också blev slutresultatet! Tyvärr råkade NWT skriva fel namn på målgöraren i tidningen! ;) Typiskt! Annars brukar det vara stora fina reportage när Carlstad United spelar eftersom de är serieetta o leder med 8 poäng! Det var bätte ordning på VF där stod det rätt namn! ;)

Mot Eddie för att gratta födelsedagsbarnet!

Brorsan o Angelica håller på att renovera sitt kök så det var aningens rörigt! Hanverkaren hade blivit sjuk o lös med sin frånvaro o ja ni vet hur det kan vara?
Vart ska sleven vara om inte mitt i grytan "StinaChihuahua"? Eddie förklarar allt om de olika figurerna! Jösses en hel vetenskap! Mamma (farmor) har du koll nu?
Vem har inte önskat sig en råtta med svärd liksom?!? ;)
Tårtkalas o Ja må han leva! Fina storasyster Emilia kollar på när Eddie får första tårtbiten!
Vi satt på baksidan o ärligt talat så höll vi alla på att smimma av i värmen!
Det blev ett lite kortare kalas än vanligt eftersom alla ville ut o bada! 
Tusen tack för gofika! Min morfar hämtade vi ute vid sommarstugan så han var också med o grattade i värmen! <3 
På kvällen var det dags för nästa kalas! Vi var bjudna till våra förra grannar inne i stan!
Kolla in utsikten över älven! Vacker vy jag hade där jag satt!
 Vi flyttade ner i trädgården för att äta middag  för att försöka få lite mer fläkt!
 Favorit i repris! Fast idag var det Rosa som fixat den istället för deras dotter! :) Lika god blev den! Jag måste be om receptet!
 Vi satt o surrade o kvällen rusade iväg som vanligt när vi träffar våra förra grannar! :)
Kaffe, nötkaka, vaniljglass o trädgårdsplockade hallon! <3 Nötkakan måste jag också be om receptet! Jätte gott! Mums! Tack för en underbar kväll! Lika trevligt som alltid! <3
 I söndags ringde Stefan o Charlotte o undrade om vi ville följa med ut med båten! Så vi mötte upp dem på Hammarös sydspets! Sen la vi till båten vid en brygga! ;) Stefan jobbar också som instruktör fast på Sats. 
Härligt med ett uppfriskande dopp i det blå! Tyvärr hände något på himlen! Åska på G!
Inte kul att vara på sjön då! 
Jamie ville åka i vår båt! Å det gick i Racerfart hem! Inte ofta jag vill åka fort men såg man himlen så ville tom jag komma hem fort! 
48 knop var vi uppe i! Nej skriv 100 knop tyckte Jamie när jag la upp bilden på Insta!
Han tyckte att jag skulle välja den här bilden! Hihi <3

När vi kom hem kröp två Åsk rädda hundar upp i knät! Wilma" Jack Russel" är nog värst rädd!
Ska ju tillhöra bland de tuffare hundraserna! Vi fick nog en "light" variant på den! ;)
Så här packade vi upp vår båt matsäck! Mysigt inne med levande ljus o allt! Dunder o brak o ett skyfall utanför! Det blev ju ganska mysigt ändå! Fast inte som vi tänkt oss från början! Hihi
Idag är ordningen återställd igen! Hot, hot, hot! Solen strålar från blå himmel!

Hoppas ni alla mår toppen!

Nu ska jag ut o pressa lite igen!

Tack alla som röstat på mig! När jag försöker tvinga familjen så går det inte rösta!
Hoppas det funkar för er som försökt!
Ett sista ryck nu då! Ni röstar på länken!

2 kommentarer:

  1. Ja vilken sommar det är 👍👍👌🌞🌞 kul för Claes att göra mål också duktig han är 👏👏/ Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blir alldeles slö i värmen! Hihi blir skönt när man börjar leda klasser igen! Ja så kul att han fick göra ett mål äntligen! Det har varit nära så många gånger på de små inhoppen han gör! Ha en härlig dag i värmen så hörs vi!;) Kram Petra

      Radera