Petra Nyman Art & Design

fredag 11 juli 2014

Njuter av sommardagarna! Spinning date!

 Tänk att kunna sitta ute o äta middag! Flera dar i rad dessutom! Känns som hela Sverige är i chock över detta väder vi har?! Lika chockade som Brasilien var när de kollapsade helt mot Tyskland! Imorgon får de en ny chans att kämpa för tredjepriset! Undrar hur de tänker nu? Här står fönstren på vid gavel, allt för att försöka få lite luftgenomströmning i det varma huset!;) Måste stänga för snart invaderas vi av mygg istället! 
Igår köpte vi lite plockmat o Lindas egengjorda Pesto åkte fram såklart!
Tonårshumor?!? Snabb som blixten precis innan jag skulle trycka av!
Okej man behöver ju inte dricka champagne varje dag! ;) Det här är faktiskt väldigt gott o kostar inte mer än 69:- för en flaska! Svalkande bubbel varma sommarkvällar!
Charles de Fere!
Bella drog iväg till kompisarna!
Nu kom myggj....vlarna igen! Då kom vi på att vi köpte den här läckra spindeln när vi var i Thailand i vintras! Varje eftermiddag kom de in o tände en sådan här myggspiral på balkongen! Funkar faktiskt riktigt bra! Fick lite nostalgi känsla av Indigo Pearl! Imorgon  är vi dessutom hembjudna till underbara Anna o Pierre som vi var med i Thailand! <3 Kul att träffs imorgon!
Idag har vi varit på spinning igen! Jag var lite deppad igår när jag såg på KMTI Appen att det var 34 lediga platser alltså en bokad! Då var man ju nyfiken på vem man skulle ha  spinningdate med idag!? Hihi Vi blev iallafall 13 st entusiaster till slut! R var också med o körde! <3
När jag kom hem fick jag för mig att köra Plankan i Tabataform dvs jobba 20 sek o vila 10 sek i 8 varv! Mina magmuskler håller på att försvinna totalt! Nu ska det bli plankan varje dag! Hallå vi snackar 4 min! Det kan man verkligen investera i sig själv per dag!
Medan R åkte o handlade körde jag klätterplankan! En grym övning! Jag använde GratisAppen "Tabata Timer" Jag har även en som heter "Gym boss"
Efter spinning o plankan o lite sol o bad! Gick jag in o förberedde en enkel grillning!
Här sitter vi! Bella drog iväg till kompisar igen! ;)
Men de var här o badade några timmar först! <3

Blev fläskkarré på grillen ikväll!

Ett glas rött o en enkel middag! Nu är jag så härligt trött i kroppen!
Jag har precis städat o fixat i köket!
Nu känner jag hur lugnet infinner sig! Hur mycket jag älskar dessa lata sommardagar där man bara kan strosa omkring i bikini en hel dag! Jag har letat lampa på nätet också! Lite nytta måste man ju göra! Hihi!

NJUT fina!:)

Dessa dagar ska vi leva länge på!

Trevlig lördag kväll önskar jag er!

Ha det bäst!

<3

/Petra

1 kommentar:

  1. Jag älskar bubbel, och det är roligt att hitta flaskor som är goda men inte champagne. Ska absolut prova att köpa den där, min favorit är crémant de bourgogne geisweiler nr 7685 för 99 kr! Också jättegod och prisvärd :)

    Glad sommar!

    SvaraRadera