Petra Nyman Art & Design

måndag 21 juli 2014

Att besöka en liten idyll! Underbara vänner!

Oj vad vi har blivit ompysslade ett par dagar! R:s kollega o fru! Våra vänner Micke o Helena som vi rest en hel del med genom åren bor i en liten idyll! Vi brukar bli dit bjudna en gång på sommaren, förra året var vi där på midsommardagen! Kul med blogg så man kommer ihåg vad man gör! Tror aldrig att vi har haft detta grymma väder! En riktig sommarvärme! Hot like???? Löve it!
Ni har väl inte missat min #tabataplankanutmaningen ? Sa att jag skulle på toa men istället sprang jag runt huset o körde i 4 min! Tvingade ett litet förbipasserande barn att knäppa bildbeviset! Inget kan stoppa mig NU! ;))) Funkar i klänning när man är bortbjuden också! Haha......... Hoppas ni hänger på! Pöss! 
Vi anlände vid lunchtid! i söndags! En liten smultronidyll i Åmmeberg!
<3
De bor precis vid den finaste golfbanan jag skådat minsann!

Helena hade fixat en sallad (förutfattad mening? Det kanske var Micke som fixat vad vet jag?!? Hihi) Vi åkte ner till en söt brygga vid vattnet o njöt av lunchen! Som jag alltid brukar säga när jag träffar vänner man får något nytt tips varje gång! Goda bönor i salladen som jag aldrig köpt på Ica tidigare! Att ha färska örter i en kryddskål så man får välja själv hur mycket man vill ha!

Det åktes båtar, ringar, vattenskidor o vattenskoter hela tiden! Vi är vid Vättern! 23 gr visade termometern! Alla badade utom jag! ;)
Vi tog en tur i ekan runt sjön! Lite enklare än att ta storbåten tyckte vi! Puttra är ju min favoritfart dessutom! Haha


Alltså det här ger mig sådana barndomsminnen ute vid stugan hos mormor o morfar!
Efter, lunch sol, bad åkte vi tillbaka till Micke o Helena!

Helena hade satt blommorna vi hade med oss från Ica i vatten! (alla blomaffärer är ju stängda på söndagar) Men det blev ju fint ändå! Grodprinsen blev hon också glad för tror jag! Kanske inte Micke? Haha



Jag checkar in! Deras dotter har en söt liten stuga som vi fick låna! ;)
Redo för golfklubbsrestaurangen!
Där uppe sov vi inatt!

<3

fortsättning i nästa inlägg!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar