Petra Nyman Art & Design

torsdag 10 juli 2014

En magisk dag på sjön! Krokodiltårar igen;) Benke i Bounce sommarpratar!

Ja men vad ska man säga! Sverige levererar just nu! Tropisk värme är man inte direkt van vid!
Vi har varit ute med båten max 5 gånger de senaste tre åren tror jag? Ibland har jag ifrågasatt varför vi har en båt överhuvetaget? Därför att vi har en egen brygga o bor 50 m från Vänern svarar min man då! ;) Igår ångrade jag inte att vi har båt kan jag säga! Halelujah moment!
 Lite hysteriskt som vanligt innan vi kom iväg!;) Det skulle handlas o packas matsäck o fika!
Bella skrattade o tyckte att det var kul att vår familj alltid går All in jämt när vi ska göra någonting!;D


Jag gillar mest att puttra! Men idag gick det bra att åka snabbt också när en ljummen vind smeker huden!
Varmt åt kossorna! Att de inte hoppar i o svalkar sig?
Njuter!
Så mysigt att umgås o bara sitta o prata!
När jag la ut en bild på Insta skrev Claes! 
Tack för inbjudan!;D Hihi Det hör till saken att han har vänt på dygnet totalt så att väcka honom den tiden på dygnet var ingen idé! Dessutom hade R fixat ett litet sommarjobb åt honom dagen till ära! ;)
Nån i familjen måste ju jobba!?! ;D!
Bella tar över rodret!
Det behövs inga ord för hur skönt vi har det!
Vi åkte runt Hammarö!

Lite lunch!
Ett bad! Var det kallt Bella? Såg så ut på minen! Vi är inte i Nerja nu även om man kan tro det på temperaturen i luften!  Hihi
Smygfotad! Uppdaterat mig i skvallerblaskorna! Bla om stekar Janne o Johanna Toftby! <3
Vi drar vidare över Vänern!
Titta! Hemma i vår vik igen!
Vårt fina nymålade hus! Åh vad jag trivs här! <3 En gammal dam som besökte oss för några år sedan o hade bott här sa att det var ett lyckligt hus! Det tror jag också! <3
Home sweet home!
Fortsatte kvällen vid poolen för att sen gå in o kolla på tråkfotboll! Tur att det bara är vart fjärde år! Hihi
Neon bikinin är från Stadium!
Mycket pool o vatten på bloggen dessa dagar men det är ju där vi hänger i värmen!
Jag har sådan lust att försöka vika bort mitt spinningpass imorgon! Men nej det ska jag inte göra! Jag ska dit o svettas i grottan! På kvällens pass såg jag att det var 5 bokade! Får hoppas att vi  blir fler imorgon trots värmen! I måndags var vi ju 30 st när jag körde! Så kom igen nu Karlstad! Ni vet ju hur gott man mår efteråt! Nu funderar jag på att ta ett Tabatapass vid poolen!

Idag har jag återigen gråtit krokodiltårar till dagens sommarpratare!
Det blir extra känsligt när dottern vill det här! 
Dansa professionellt! 
I sitt Sommarprogram berättade Fredrik ”Benke” Rydman om sitt liv som dansare – allt från gymnasietiden då han kallades Benke bensprätt till när han och dansgruppen Bounce uppträdde i Globen i Stockholm. 
Lyssna! HÄR!
Så bra o rörande!
Nej nu håller jag på att svettas ihjäl!

Dags att "Please jump into  the pool"!!!

Sköt om er!

Ses snart igen!
Pöss!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar