Petra Nyman Art & Design

torsdag 24 juli 2014

DM vinst! Belysningsdesign! En dag på sjön! Vilken paj!

Hello! Nu har jag hittat värsta lampaffären på nätet på tal om varma sommardagar!?;) I tisdags var vi iaf på Tingvalla o kollade DM finalen som CU tog hem! Grattis killar! Annars var vi på sjön igår! Det finns ju ingen annanstans man kan vara dessa dagar känns det som! Vi träffade våra förra grannar som har varit med sen barnen var små! <3 Kul att träffa dom! Vi bestämde en date på sjön! Hihi
 Årets vinnare av DM! Carlstad United! Grattis duktiga killar!
Nöjda fotbollsmorsor såklart! Ika o jag matchade varandra dagen till ära utan att vi hade snackat ihop oss! Egentligen hatar jag nöjda fotbollsmorsor!? Det är ju inte vi som gjort jobbet! Bara fött dom, lagat mat, skjutsat, gett dem kärlek, tvättat o skämt bort! <3
Vi höll på att smälta bort på läktaren så jag fattar inte hur de orkade springa i denna fruktansvärda hetta! Luften stod helt still!
 När man inte orkar sola hela tiden för att man blir lite rastlös kan man ju beställa en lampa!
Jag googlade runt o hamnade  HÄR! på belysningsdesign som hade grymt många häftiga lampor!
Jag klickade hem den här häftiga! En sak till att pricka av från "Irritalistan" hihi Nu har jag äntligen en snygg lampa till vardagsrummet! Jag är väldigt nöjd! Reach hette modellen! HÄR! hittar ni den! Så den känns som vi kommer få användning av! Jag blev sugen på så många lampor! Vilket sortiment! Grym service! Den kom hemlevererad direkt till dörren efter ett par dagar! Gillar att hissa företag som har känsla för service! O tyvärr dissa de som inte har det som jag tycker man kan kräva! Det har ju också hänt! Ge bra service o bloggvärlden kommer älska er o tvärtom!
 Mattan är på kemtvätt o elementskydden ska J fixa snart!? (hoppas jag) Det blir snyggt! Tänk på att det är julafton om 5 månader så det gäller att mysa till det! Tiden går fort vet ni! <3

 Svårt att fånga på bild men den var maffig men ändå väldigt stilren o elegant! 
Wilma ser grymt nöjd ut! Allt ljus på mig! <3
10 år gammal Jack Russel o känner mig så älskad i familjen! 
 Det var inte sista lampan jag beställt från www.belysningsdesign.se

Yes nog om inredning nu till havs istället! <3
Tjoho! Jag, Bella o R drog ut på Vänern vid lunchtid igår! Det är verkligen ljumma vindar!
Flytväst finns också! Bara så ni vet! Men "puttifrånkorvarna" fick en kram av mig när det gick som fortast!

Njuter!
Man måste nypa sig i armen!
Vi mötte upp grannarna o åkte hit o dukade upp lunch! Vi skrattade åt gamla minnen  när barnen var små hur mycket mat vi släpade med oss till öarna! Vi gick "all in" redan på den tiden! Hihi
Jag badade för första gången i Vänern i år! Det var inte ens kallt! Urskönt o det kommer från en badkruka som mig ska ni veta!
 R o Bella som svalkar sig!
Titanic vibbar på kanalen!
Bella! <3
En galet skön dag på sjön!
När vi kom hem hittade vi sonen här! <3
 Vi hade tänkt att gå ut på stan o käka middag men planerna ändrades! Familjen Larson  åkte hem o gjorde en paj som de kom över med! Jag fick panik först eftersom det var så skitigt här hemma! Dessutom tycker jag inte om att gästerna ska ta med sig mat? Tur att det är vänner man känt ett tag! Men R drog över huset i en racerfart!

 Ganska skönt att inte behöva härja iväg ner till torget! Vi har det ju faktiskt ganska skönt här vid poolen o altanen!
Den här pajen får full pott! Tack Sandra o familjen Larsson för en härlig heldag!
Jag vaknade redan kl 07:00 av värsta mensvärken! Redan dax igen alltså? Fast det har väl alla förstått den senaste veckan kanske?!?

Idag har jag varit ner på stan däremot o fyllt på fransar hos söta Linnea på Aqua!
Bella är ute med kompisar!
Jag har fixat Tacos! Nu sitter grabbarna ute på Altan o surrar!

Så mysigt att ha dem här!
Killsnack! Fotbollskillar hela högen åsså R! Jag sitter inne o bloggar i bikini så varmt är det!
Sticker ut näbben med jämna mellanrum! Så mycket skratt haha! Kul o prata gamla fotbollsminnen från barndomen! ;)

Nu ska jag testa nya fotfilen från Scholl som jag beställde på Lyko HÄR! 
Rea dessutom! 399:- istället för 599:- Jag har hört så mycket bra om den här så det ska bli kul att testa!

Hoppas ni haft en härlig dag!

Just det #tabataplankanutmaningen ska göras också!
Sätt fart!

Sen godnatt!

 <3

/Petra

1 kommentar:

  1. Underbar galen dag på sjön hihi
    /Kram fina du!

    SvaraRadera