Petra Nyman Art & Design

fredag 19 juli 2013

New York flytt! By By Bella! Avskedsmiddag i Täby!

Nu kommer tårarna igen! Bara jag börjar blogga så kan jag inte hålla tårarna tillbaka! Blödig?! Jo jag är hopplös! Jag fick sms imorse att resan gått bra! Att hon är lyckligast i världen! Visst är det helt underbart! Vilken dröm att få bo o dansa i New York i 9 månader! Lev din dröm min älskade Bella!
Kommer ihåg när hon var liten o alltid sa -Bella åsså mä! Så fort vi skulle åka någonstans!
 
Avskedskram! Det går inte beskriva hur mycket känslor det är i denna kram!
 
Förväntansfulla tjejer! Som precis ska göra sitt livs längsta resa!
Dansa på Broadway Dance Center!
Fame på riktigt liksom!
:)
 
Jag börjar lipa redan här!
 
Robert o Bella utanför hotellet!
Vi bodde vid Arlanda så var vi på plats igår morse!
Pirrig o lite resfebrig!
 
Så vi hann med en god hotellfrukost innan vi åkte till Terminal 5!
 
 
Innan vi åkte till hotellet var vi bjudna på en smarrig middag hos farmor o farfar i Täby!
De ville också säga hej då till barnbarnet! Men de funderade också på om de skulle åka o hälsa på Bella i New York! Det är många som vill hälsa på henne där! <3
 
 
Farmor hade lagat så god fisk med en underbar
gräslökssås som jag måste be att få receptet på!
 
Samt en persikopaj som är tradition under alla
somrar vi varit hos dem i Frösakull! (Tylösand)
 
Jag lovar att återkomma med receptet även på denna gudomliga paj!
En doft av kanel!
Den vill ni inte missa kan jag lova er!
 
Kunde inte låta bli att ta en sista bild på tjejerna som är på väg  in genom säkerhetskontrollen!
 
Sen var det solglasögonen på för min del!
Tårarna som strömmat mer eller mindre hela resan hem!
Det känns med avsked... även de lyckliga! <3
Lite separationsångest!
 
 
Powerstep o middag med underbara vänner var precis vad jag behövde igår kväll!
Vad vore livet utan goda vänner?!
Det finns dokumenterat i tidigare inlägg!
Det blev alldeles för långt annars! Hihi
 
Ha en härlig fredag mina underbara Bloggvänner!
Idag är inget inbokat! Ska bli så skönt med en slappardag!
Solen skiner här i Karlstad!
 
<3
 
/Petra


6 kommentarer:

  1. Jag grinar bara jag läser haha Men så kul för henne...vilket äventyr!
    Har varit och badat och solat en tur, sen legat ute i solen här hemma..nu bara in för vatten och blogg check ;)
    Ha en fin fredag!
    Kram Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var lite separationsångest där! Men de har det fantastisk när man läser deras bloggar! Ett riktigt äventyr! Kram Petra

      Radera
  2. Vet ej om du sett kommentaren på din instagram? känner du igen mig? ...det är ju ett tag sen vi gick i skolan :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh, Herregud Petra, så himla jobbigt att släppa ungen så långt bort, men samtidigt vilja ge henne en spark i baken! Jag är grinfärdig! Så svårt att låta dem bli vuxna men samtidigt ha dem kvar! men var stolt över din fantastiska dotter som är sååå duktig på det hon gör! Så spännande att få höra om hennes fortsatta äventyr i USA!
    Kram Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som de har toppen! Ett riktigt äventyr! :)
      Kram på dig!

      Radera
  4. Min kommentar finns via SnapWidget ( jag är helt kass på sånt här hahaha, du ska veta att alla mina bilder är tagna med en gammal mobil...längre har inte jag kommit)Kram Gizze

    SvaraRadera