Petra Nyman Art & Design

fredag 12 juli 2013

Bästa Citronkyclingreceptet i långpanna!

Hej! Gud va dagarna går i ett! Jag hinner knappt blogga eller ännu mindre läsa andras bloggar! Men det ska snart bli ändring på! Igår körde jag Powerstep o träningvärken börjar smyga sig på! Idag spinning som både R o Bella var med på! Kul när ni är med fina! Jag har hunnit med frissan också o lite jobb, annat plock o tvätt o hundpromme o de vardagliga bestyren som tar typ hela dagen här hemma! En liten stund i solen har hunnits med också det ska jag inte sticka under stolen med! Hihi
 
 
 Nyklippt o nyslingad! Nystylad i ca 4 timmar innan jag skulle köra mitt spinningpass!
Det finns ingen spray i världen som kan hålla håret på plats efter ett svettigt spinningpass!
:)
 Igår innan min Powerstep handlade jag ingredienserna till Mitt köks Citronkyckling!
En mycket fräsch rätt måste jag säga!
Receptet från Tommy Myllymäki!
Supergott Verkligen!
4 personer
Ingredienser
  • 1 kg kycklinglårfilé
  • 8 st tomater
  • 2 st citron, saften av 1, skalet av 2
  • 100 g oliver
  • 4 st knipplök
  • 3 st kvistar rosmarin
  • salt och peppar
  • 1 dl olivolja
  • 200 g fetaost
  • cous cous till fyra personer
  1. Skär ner kycklingen i mindre bitar och lägg i en bunke.
  2. Dela tomaterna och tillsätt till kycklingen.
  3. Salta och peppra, blanda runt.
  4. Fortsätt med att skära oliver och lök tillsätt till resten.
  5. Riv skalet från båda citronerna samt saften från en citron till blandningen.
  6. Hacka rosmarin fint och blanda ner tillsammans med olivoljan.
  7. Blandningen får gärna stå och marinera medan ungen blir varm.
  8. Slå upp allt i en ugnsfastform, lägg tomaterna ovanpå kycklingen.
  9. Baka sedan hela 175 garder i ca 30 minuter tills kycklingen är helt klar.
  10. Testa genom att skära i en bit innan det är dags för servering.
  11. Koka couscous enligt anvisningarna på förpackningen.
  12. När kycklingen är helt klar, ta ut den ur ugnen och toppa med feta ost och servera med cous cous.
 
 Yummi med tomater, oliver o fetaost, citron o  f'ärsk rosmarin krydda
 
 Tada! Fetaosten smulade man över när rätten var uttagen ur ugnen!
 
Var hos Underbara Malin på Clipodrom! Åsa som jag brukar vara hos hade börjat sin semester så det är skönt att ha två superduktiga att gå till! Körde lite light styling eftersom jag snart skulle köra spinning o frisyren skulle ändå se ut som när man sprang genom vattenspridaren som barn! Hihi
 
 Bella o jag hittade smultron efter vägkanten när vi var på skön promenad med hundarna!
Barndomsminnen hos mormor o morfar vid sommarstugan på Bomstad!
<3
 
 
Underbara kollegor som var med på spinningen idag!
Tack fina Johanna o Emelie! Allid lika kul när kollegor är med o kör!
Sorry för urdåligt fotat av mig! Går inte ta kort i spinningsalen
o speciellt inte utan blixt i mörka rummet!
Nästa gång ska jag ta den bästa bilden på er mina Snyggaste kollegor!
<3
Starka som få dessutom!
Det gäller att köra på fast solen kikar fram o det vet de här tjejerna!
Bella o R var också med o körde o massa härliga kunder!
Tänk på att man aldrig ångrar ett träningspass när det väl är gjort!
!!!
 
 Ett dyk i den rengjorda poolen efter svettigt spinningpass!
Nej inte jag men R o Bella!
Sen har vi legat o surrat o solat vid poolen hela kvällen!
Det var en riktigt skön kväll, vindstilla o "Förfest" på radion med 80s musik!
Både Bella o Claes är på födelsedagsmiddagar/fester
Så det är UF här ikväll!
;)
 
 R o jag gick in o dukade upp räkor, ost o kex!
 
 Härligt gott trött i kroppen! Kollar lite tv, dator, surrar bloggar mm
Imorgon har jag inget inbokat direkt men ändå kommer
dagen gå i racerfart har jag på känn?!?
Njuter av Jasminbusken som snart blommat över!
Eller rättare sagt trädet! Det är verkligen ingen buske!
 
Vi ska ha lite fest för Bella i veckan innan hon flyttar så vi har lite att planera!
Lyssnade på sommarprataren Henke Lundqvist idag o fick lite NewYork pepp!
:)
Njut nu av sommaren!
 
Puss på er!
 
<3
 
/Petra
 
 

3 kommentarer:

  1. Oooo...Så ljuvligt,gottit & va fiiin du är nyslingad & allt :)
    Ha en underbar Lördag/Soliga & varma Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Så fin du blev/ är.
    Härlig dag och yes dagarna bara springer förbi.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nyslingad o supersnygg vännen. Kycklingen måste jag bara testa, verkar hur god som helst. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera