Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 juli 2013

Festen! Överraskning! Bellas nya New York blogg!

Det tar på krafterna att ha avskedsfest, igår skulle jag blogga om festen men jag somnade i soffan istället o vaknade inte förrän imorse! Sen gick jag upp o la mig o  vaknade inte förrän 11:00! Vad blir det liksom?! Jag hade fixat lite buffé o plockmat till Bellas "Hejdåpåettagfest" som vi hade i måndags! Jag älskar att ordna med lite festligheter! Jag njuter när alla nära o kära är omkring mig då  mår jag allra bäst! <3
 
 
 Jag hade även gjort en potatisgratäng, samt köpt en västerbottenpaj!
Den marinerade fläskfilén är verkligen en favorit på buffébordet!
Så bra när man kan förbereda i förväg!
Receptet hittar ni HÄR!
 
 
 Tjejligan var såklart på plats! :)
Funderar på om de ska slå till på ett glas Rosé!
Det är ju ändå avskedfest! :)

 Underbara tjejkompisar Bella har!
Jag tor jag får bjuda in dem när längtan efter Bella blir för stor!
<3
 
 Mingel i solen!
 
 Min underbara kompis Eva kom också o sa hej då!
Hon kan konsten att få skrattmusklerna att jobba!
Jag bryter ihop typ hela tiden! Haha.......
 
 Söta kusin Eddie ville också säga Hejdå!
 Det var en varm kväll så varför inte ta ett dopp i poolen tyckte Eddie!
Skål från morfar, morbror Leif o Gunilla!
Bellas morbror jobbade så han kunde tyvärr inte komma!
 
 Eva in action! Nu får jag snart ett skrattanfall igen!
Så underbart att kunna sitta utomhus!
 

Grabbarna tyckte också om buffén verkade det som!
Nyss hemkomna från fotbollsträningen o hungriga som vargar!
Claes har dessutom jobbat hela dagen!
Men snart är det fotbollscup i Köpenhamn
o två veckors semester med oss i Nerja för dessa tre!
 Mammis ulltottisar var också med o ville sitta i knä!
 
 Finaste, goaste, mysigaste tjejligan!
Vad jag kommer sakna er!
Prinsesstårta till min prinsessa!
<3
 
 
Igår kom Alex förbi o hjälpte Bella med sin nyinköpta dator!
Allt måste fungera! Skype, blogg osv.....!
 
Hennes nystartade New York blogg hittar ni
Ska bli så spännande att följa!
<3
 
Gårdagens bästa! 
Vilken överraskning!
Bellas kompisar tog över mitt kök o fixade en supergod Takobuffé!
Vilken LYX!
Tack så mycket tjejer!
 
Nu packar vi snart in oss i bilen o drar till Stockholmia!
Ikväll är vi bjudna på middag hos farmor o farfar i Täby!
Imorgon går planet så vi vill vara på plats!
 
Äventyret kan börja!
 
<3
Ha det bäst!
/Petra
 


2 kommentarer:

  1. Såå härligt,mysigt & gottit...
    Underbart att ha nära & kära nära <3

    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Vad vore livet utan familjen o vännerna!
      Kram på dig! Ha en härlig fredag!

      Radera