Petra Nyman Art & Design

tisdag 30 april 2013

Operation! Pullet Pork! Såååååå himla goott!

Nattbloggar! Kan inte sova! Wilma min älskade Jack Russel ska operea bort knölarna vi hittade på magen! Om inte det spridit sig till lungorna då gör de ingenting o hon få leva så länge hon lever! Fyy mina tårar tar aldrig slut lite PMS på det så är tårarna ännu fler! Positiva tankar nu! Såklart kommer allting gå bra! Operation i början av vackra Maj! <3 Kul nyhet är att Bella kommer hem på Kristihimmelsfärd! :) <3
 
Ruggugglan:) låg nära nära när jag tittade på Livet blir bättre!
Magnus Hedman! Vad hans underbara barn vekar ha räddat hans liv!
<3
Barnen är de underbaraste som finns! O doggisarna såklart!
 
Min lilla goding var en liten stygging  för en vecka sedan, tuggade sönder mina dyraste compressions tights! Så jag fick beställa ett par nya! på Startfitness!
Kom precis lagom till mitt Pilates pass jag körde ikväll! Tack alla som var där! Ni fick mig att må så mycker bättre! <3
 
 Smidigt o beställa från Startfitness!
 
Godaste jag ätit på länge! Jag är väl sist med att laga!
Pullet Pork!
Icas Karré till extrapris 39 kr kilot!
Shit vad gott det var!
Allt i Lergryta i långkok!
Köttet trillade isär!
Mumsifillibabba!

Ser kanske inte så gott ut! Men wow!
Från Matplatsen!
 
Detta måste ni laga!
ca 1 kg fläskkött i bit (karré eller kotlett)
Jag tog karré från Ica hel bit utan ben just nu i Valborgstider 39 kr kilot!
flingsalt
peppar
chilipulver Jag tog Chiliexplosion från Dubai!
2 gula lökar Jag tog 1
2 vitlöksklyftor
2 dl vatten Jag tog 1
3 msk oxfond
3 dl barbequesås med rökig smak Jag tog Santa Maria BBQ
 
Tvätta av köttet och klappa in rikligt med salt, peppar och chilikrydda runt om. Lägg Köttet i en gryta med lock som tål ugn. Klyfta lök och vitlök och strö runt om. Blanda vatten, fond och barbequesås och häll över köttet. På med locket och in i ugnen 120 C i ca 5-6 h. Testa att dra lite i köttet med en gaffel, faller det lätt isär så är det färdigt. Låt det gå någon timme till eller två annars. Det ska vara mört!! (Jag gjorde med kotlett i bit nu, det blir lite torrare kött än karré)
Ta ut köttet och riv sönder det med en gaffel i grytan och blanda det med bbqsåsen och löken till en röra.
Detta kan man sen servera på olika sätt. Tex som tacos/fajitas med tortillabröd och tillbehör, som fyllning i mackor med goda tillbehör osv. Vi åt det med plocktillbehör som sallad, coleslaw (lila), oliver, coctailkapris, guacamole, creme friache, bbqsås, majs och krämig fetaost.

Jag hade inte tid o göra så mycket goda tillbehör som "Matplatsen# här blev det bara lite ris o några grönsaker! :)
 
 
Nu ska jag försöka nanna kudden!
 
 
Imorgon  Valborgsmässoafton fick jag vikarie till spinningen!
Vi ska träffa härliga vänner!
 
Godmorgon!
 
<3
 
/Petra
 
 
 
 
 

 

4 kommentarer:

  1. Jobbigt med voffsingen...<3

    Har inte provat Pulled Pork, men såg när Tina gjorde den..Jag gör ju aldrig nåt på recept men får väl göra nåt i den stilen frampå då :)

    Önskar er en fin Valborg! Kram Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer inte bli besviken! Trevlig Valborg! Kram Petra

      Radera
  2. Bra att du tänker positiva tankar om Wilmas op även om tårarna trillar titt som tätt. Men Det kommer säkert att gå bra. Visst är det fantastiskt att träning kan få bort de dystraste tankar! Och så kan du glädjas åt att dottern kommer hem!
    Kram Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går ju inte påverka hur gärna man än skulle önska!
      Så kul att Bella kommer hem några dagar! Alltid lika mysigt!
      Trevlig Valborg på er!

      Radera