Petra Nyman Art & Design

tisdag 21 juli 2015

Fetaostbasilikabiffar på grillen! Leker med Appar! Spontanbesök!


Hej hej! Idag var inget upplyftande väder direkt?!? Lägg til "varförärmanföddtillkvinnavecka" så kan ni kanske förstå mitt tillstånd nu! Grrr........ Men pms:en har jag motat bort med min 7 minutes workout o jag tror faktiskt det har hjälpt. Känns som jag kommer köra 7 min WO varje dag i resten av mitt liv! Hihi Världens bästa APP!
Hittade en ny app igår som hette Photo Art! Var ju bara tvungen att drömma mig bort att se sin egna design på en stor graffitivägg! Hihi
Mitt brickbord som just nu bara JAG i hela världen äger! ;D

Bonnie gör matte sällskap! Idag ska hon badas o resten av doggisarna också för den delen!
Köttfärsbiffarna som jag gjorde för ett par dagar sedan blev så goda!


Höftade lite men jag gjorde  ungefär så här!

Ingredienser: Basilika o Fetaostbiffar

800 gr nötfärs
1 hackad gul lök
10 basilikablad 
100 gr fetaost
1 msk kalvfond
1 msk bbqsås
2 pressade vitlöksklyftor
(ägget är med på bild men det glömde jag)
en skvätt grädde
(salt o peppar)

Formade rejäla biffar som R grillade! (manligt) ;)

En massa kalla såser o en god sallad!
Majskolv o färskpotatis!
Middag inomhus! (kommer inte ske i Nerja)

Appen från Photo Art!
Skröt på Insta att vi hade minsann blåaste himlen här!
10 minuter senare! Tji fick jag!
Ytterligare 10 min senare! Nej det är bara att konstatera att " Sola i Karlstad" är inget att lita på!?

Nästa vecka har jag lovat att inte prata väder då jag såg långtidsprognosen för Nerja o det ska bli 36 grader där! ;) <3

Vårt solsäkra hem på Costa Del Sol! 

Imorgon ska vi ha en liten spontaneftermiddag här med vänner!

Jag har beställt mat från Klaras (fredagsmysbrickan) jag fick tips av brorsan:)

Jag beställde på nätet så jag hoppas verkligen det fungerar! 

Dagens bästa! Jag fick spontanbesök av bästa Eva ( vi är fd kollegor i ekonomi branschen) så länge sen jag träffade henne! Hennes skratt smittar av sig!
Hon har varit hundvakt åt två av våra hundar ( ni förstår nog vilka) Haha
<3

Tusan vad kul att se dig idag vännen!

Annars har jag shoppat en hel del fynd på HÄR! idag! ;)

Hoppas det kommer innan lördag!

Kram på er o ha det BÄST!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar