Petra Nyman Art & Design

måndag 13 juli 2015

Helgen med härliga vänner!

Hej på er! Har ni semester gott folk? Helgen har varit så skön förutom att jag hade ont i halsen i lördags men det gick över igår så ingen långvarigt direkt. Den här helgen har jag fått träffa så många gosiga barn. Igår kom Diana förbi eller rättare sagt Patrik skulle jobba med vårt bibliotek o Diana följde med o passade på att visa upp det nya tillskottet i familjen.

Bonnie bus fick en ny kompis hur söt var inte Astrid <3 Jag dör sötdöden! Hihi  

Söta Elise som är R:s guddotter <3 Hon hittade godisskålen ganska så snabbt Wilma fick också smaka! ;)

Bada var skönt först i poolen sen i bubbelpoolen för att värma sig! Vet inte hur många gånger fram o tillbaka Elise o Leone badade! Så mysigt! De badade utan överdrift i två timmar tills händerna såg ut som "farmorhänder" som Elise sa. Så söt!
Leone var omringad av kompisar!
Diana testade att skjuta ner en ölburk med Leones nya leksak!
Det gick sådär! Fokus Diana! ;)
Mysigt o tack för besöket! Nu är det inte mycket kvar i biblioteket heller! 


Annars har vi haft poolhäng i lördags också med  vänner! Vilket kanonväder vi hade!
Drack rosévin o hade det allmänt skönt!
Här är Larisa o Magnus som är nya vänner vi träffat genom Stefan o Charlotte!
Så trevliga!
 Jag kände mig lite hängig med halsont så det blev enkel mat som passade både barn o vuxna!
Grillade burgers!
Det enda jag gjorde var att blanda cremefraiche med ädelost som ett gott tillbehör. Jag försökte köpa färdig kallskuren bricka men jag var tydligen för sent ute.

En kille till som älskade att bada var Jamie. Han var lyrisk då han även fick följa med Claes o hans fotbollskompisar o spela minigolf! <3

Charlotte, Stefan o Jamie!

Lite hundgoos på det!
Tror Jamie var nöjd med dagen!
<3
När myggen kom gick vi upp o drack kaffe på vinden!
Jag skrattade så för Larisa tycker sådär om hundar gissa vem Wilma parkerade sig hos?!? Haha
Är det inte alltid så! ;)

Tack alla underbara vänner som förgyllt vår helg!
<3

Igår åkte vi o tittade på sista matchen innan serieuppehållet. Perfekt fotbollsväder.
Helt otroligt Grattis till alla CU killar som vunnit 5 matcher i rad o ligger nu på 6:e plats istället för sist som de gjorde för några veckor sedan. Det är ju ändå division 1 de spelar i. 
Bra jobbat mot Piteå!

Igår kväll grillade vi kyckling, klyftpotatis, sallad o kalla såser!
En typisk sommarrätt hos oss!

<3

Idag ska vi åka förbi mamma o Jan en sväng. Bella åker ju till New York på fredag o ska vara där en månad tills hon börjar på Balettakademien igen. Hur fort har inte de här veckorna gått när hon varit hemma.
Efter det ska vi åka o köra mitt spinningpass, jag är så sjukt taggad! Var hundra år sedan jag körde spinning.

Hoppas ni alla har en underbar start på veckan!

Kramar i massor!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar