Petra Nyman Art & Design

torsdag 18 december 2014

Första dan i San Francisco! Alcatraz! Golden Gate!

Vilken underbar dag vi har haft här i San Francisco, vi är överens om att det är en jätte härlig stad även om det regnat o varit kallt speciellt när vi tog en sightseeing bus idag. Bella får lite NYC feeling stundvis. Det är så kul att få lite överblick över staden.

Började med att äta frukost här! 50-tals stuk på frukosthaket.
Spårvagnar likt Göteborg?!?
Världens trevligaste servitris som gav oss en massa tips! (Fast okej det mesta visste vi redan men trevlig var hon)
Palm o gran på samma gång! Nästan som ett Kinder ägg?!;)
Letade bikini men hittade ingen!

Robert Nyman styr upp Spårvagnstrafiken i San Francisco! Hihi
Manuell vridning av spårvagn! Tror jag inte de har i Göteborg?!? Hihi
Tjoho! Spårvagn! O Uppförsbacke!
 Värre än att åka Tuk tuk i Thailand! Liivsfarligt!
Fishermans Wharf

Mina fina <3
Alcatraz i bakgrunden! Vi hörde på nyheterna idag att troligtvis tre st lyckats fly o klarat från fängelset 1963? Det ser inte så långt ut till land men tydligen hemska strömmar.

Bror o syster!
Mamma o Pappa!

 Pier 39.  Här stod vi o kollade ettag! Vilka underbara sjölejon!
 Gulligt att hon visade upp sitt bakverk när jag ville fota! :) En krabba!

Pier 39








Operan som Julia Roberts o Richard Gere var på i Pretty Woman
Alcatraz, Sjölejon o familjen Nyman!
Kärlek från oss till er! <3
Himlen sprack upp för en kort sekund! ;) Vi är på kallaste stället på vår resa nu nämligeni San Francisco! 

Kändistätt här Santana?!?
Alcatraz


Choklad





Sightseeing bus o vi höll på att frysa ihjäl, men det var kul ändå! ;)



Den berömda bron! Golden Gate!
Vacker utsikt trots dåligt väder!



Ture turist på turné!
När vi kom tillbaka från turistbussen var vi så frusna så vi slank in på första bästa lunch hak!

Mycket lyxigt lunchhak kan jag säga! Ketchup till burgare i små fina såsskålar! :)

Sen tog Bella o jag en shoppingtur på stan! Kanske en vit kostym som jag ska ha när vi kommer till Las Vegas?!? 
Mys shopping med dottern! <3
Regnigt men nu är vi tillbaka på hotellrummet igen! Har softat! Eller visssa iaf, jag är väldigt pigg måste jag säga. Nu ska vi fixa till oss o gå ut o äta på stan.

Vi har så himla trevligt här! Det är verkligen underbart att resa med familjen! Första dagen i San Francisco var hur bra som helst!

Hoppas ni haft en fin lillördag! Vi ligger 9 timmar efter er! <3

Kramar

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar