Petra Nyman Art & Design

tisdag 25 juni 2013

Latmask! Snabbmiddag alá minute!

Idag har jag varit en riktig slappkärring! Hittar 1000 anledningar till att inte ta tag i träning o andra saker när "Sola i Karlstad" dyker upp! Bella som är av annan karaktär har städat o fixat här hemma! Goooa dotter! Tur att jag har spinning o pilates på www.kmti.se schemat så det inte går att fuska imorgon! Jag mår ju så mycket bättre av träning! Vill ta tag i så mycket så det blir ingenting till slut! Styrketräning, Springa, Tabata,  Zumba mm mm mm.... Men nu är det så att man behöver inte träna varje dag! Ingen träningsvärk någonstans känns ju lite konstigt?!? Hihi
 
 Sovmorgon o slappardag vid poolen!
Så jädra härligt men samtidigt lite dåligt samvete!
Why?!?
 
Falukorv, pasta o Felix ketchup kryddat med lite svartpeppar!
Det var vad som fanns i kylskåpet!
Inte Tasty Health lunch precis men prioriteten låg på poolhäng idag!
:)
 
Tog en sväng till Bergvik köpcentrum kollade lite rea men tappade suget så fort jag kom dit!
Inte upplagd!
Bella o jag åkte o handlade middagsmat på hemmaplan!
Träffade två träningskunder o Bellas goa kompis Fia o hennes papi!:)
Fia har varit här hos Bella ikväll! Vi har kollat Allsången! En liten tår när Zara sjöng så vackert!
Hon är bara 15 år, vilken röst o hela livet framför sig!
Claes har packat o åkt till kompis! Imorgon ska de till Bråvalla festivalen!
Orolig själ som jag är så är jag såklart en lite orolig mami nu!
Men hoppas såklart killarna får roliga dagar o minnen för livet! Ny erfarenhet!
<3 <3 <3
 
5 minuter tog middagen att fixa till idag! Köpte Ceasarsallad som man blandar själv, dressing, krutonger o parmesanost fanns i paketet! Pimpade salladen med, körsbärstomater, paprika o gurka!
Avocadon glömde jag så den ligger kvar på köksbordet! 
En grillad kyckling! Sen Bon apetit!
Lite ostbågar, en kall öl o Allsången på det! ;.))))
Ha det bäst mina vänner!
 
<3
/Petra



10 kommentarer:

  1. Så sant, man behöver inte träna varje dag o inget dåligt samvete för det!
    Missade ju när Zara sjöng:(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har så lätt för att börja fuska när ledigheten ökar o passen minskar! Duktiga kunder som kommer ändå! :) Hihi... är så impad av din löpning! Blir riktigt inspirerad men har inte fått tummmen ur än!;D Kram Petra

      Radera
  2. Så fin du är där du står vid poolen!
    Är det inte så att bara för att man är hemma så tycker man inte man har rätt att bara lägga sig vid poolen och slappa, det finns ju så mycket som väntar på att bli gjort....Själv är jag likadan, får tom dåligt samvete om jag lägger mig att sola mitt i veckan när jag vet att tvätten väntar eller att gräset behöver bli klippt.
    Men man får helt enkelt intala sig att man faktiskt har rätt att koppla av även om man är hemma :-)
    annamariag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken peppande kommentar! Tack! Idag blir det mer gjort istället, med tanke på vädret som är! Kram o tack för din kommentar än en gång! Ha en bra dag! /Petra

      Radera
  3. Ja ikväll är det dags igen! Då ska det trampas för fullt. :)
    // Per

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja som jag längtar o få köra spinning! Tror jag blir lätt deprimerad om jag inte får träna! ;)Såg att du ska gå på det fantastiska mördarpasset Tabata också! Heja dig! /Petra

      Radera
  4. Sååå härligt & va fin du är...Njuuuuuuuuuut & koppla av tycker jag ;)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar!:) Ha en härlig torsdag! Kram Petra

      Radera
  5. Wow vad snygg du är o bikinin är helt i min smak. Idag har jag inte gjort ett dugg o har inte det minsta dåligt samvete. Ibland måste man få njuta av ledigheten o bara vara. Poolhäng gäller att ta vara på snart regnar det igen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt med lite girlpepptalk! Det hjälpte idag faktiskt!:) Beyonce bikinin var nästan gratis en hundring per del tror jag?!? Kram på dig! Ha det bäst!

      Radera