Petra Nyman Art & Design

lördag 20 december 2014

Highway Nr 1! Polisförhör! Mellanlandning halvvägs till Hollywood!

 Så mycket intryck det kan vara på en dag så jag är glad att jag bloggar så jag kan gå tillbaka o titta! Idag efter frukost i San Francisco gav vi oss iväg! Nu har vi precis checkat in på ett litet mellanstopp på vägen 40 mil idag o 40 mil imorgon innan vi är i Hollywood!
 Vi har verkligen landat på ett typiskt amerikanskt Motell nästan så det känns som man är med i någon film. Gissa om vi blev överraskade när det är så mysigt så man dör inget vi räknat med riktigt!:) Kul med kontraster!
Utsikt från vårt rum! Kolla in vågorna o en tänd brasa som de tänt! Hur mysigt som helst! Sen finns det även Jazuzzi o gym! Bella drog dit när vi kom fram, hon har lite träningsabstinens. När hon kom dit var det en man i gymet som sa att han gymat där i över 10 år nu o bara sett 3 personer där på 10 år! Hihi Vi skojade att Claes skulle gå dit efter Bella så skulle han nog svimma hehe....
 Vårt motell som vi bor på inatt!









Att hyra bil i USA går alltid lika smidigt!


 Sen drog vi! Highway Nr 1 Vilken resa! Tråkigt att det var dåligt väder men Wow säger jag! Branta stup så jag höll på att svimma ettag men ändå! Tur att det var lite fluffiga moln så det kändes som om man skulle ramla mjukt! ;) 

 Sanddyner!

 Vackert!

 Vi hittade ett så fint ställe att äta lunch på! Vi körde förbi Carmel där vi tänkte äta lunch först ( där Clintan var borgmästare) Men det gjorde verkligen inget för jag vet inte vad som skulle kunna slå this View
 Kolla in utsikten!
 Bras o julgran! <3
 Man kan inte se sig mätt! <3










Mätta o belåtna!

 Ibland tvingar jag mina barn att ställa upp på bild! <3

 Har ni vägarna förbi Highway Nr 1 kan detta stället varmt rekommenderas! God mat, underbar service o utsikt! Vad mer kan man begära av en lunch?!
 Jump in the car! So far so good! ;)

Smalt, brant o så vackert!




 Höjdskräck! Skulle jag?!?
Det här var en grym upplevelse o det går inte fånga på bild!


En traktor med plog! Oppsi! Heldragen linje! Vid nästa raksträcka tyckte  R  att det var läge att köra om! Inte ens jag var rädd! En minut senare hör vi blinkande sirener! Snuten i Hollywood var efter oss! R blev stoppad av polisen! Ja verkligen den TREVLIGASTE polis vi någonsin träffat! Men ja det var ju en upplevelse det också! R körde förbi traktorn där det var heldragen linje men ingen kaxig polis utan väldigt ödmjuk människa! Som R utryckte det! Honom skulle jag tänka mig att svinga en bägare med!;) Skämt o Sido! 
Nu ska vi gå till Motellets restaurang! Som de sa i Repan! A very popular restaurant! Yes det kan vi förstå för det fanns bara en! Hihi!


Imorgon är ingen vanlig dag! För det är min underbara mans födelsedag!
Love You!



<3

<3

<3

Då kommer det bli ännu en oförglömlig dag! :D


Kram!


/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar