Petra Nyman Art & Design

söndag 14 december 2014

Jul i vårt hus! Recept magiskt god Kycklingfajitasgratäng! Tomten kom tidigt i år!

Hej på er! Julstämningen börjar smyga sig på! På tiden när det snart bara är en dag kvar i Sverige innan vi ger oss iväg! ;) Mission completed R! <3
R muttrade lite idag när vi skulle köpa julgran! Våra barn är stora, vi är utomlands över julen, trodde vi skulle slippa all julförberedelse då??! Nej då! Traditioner är till för att följas!;) Gran måste  man ha ändå! Farmor o farfar kommer hit o ska njuta av vårt juliga hem.
 Kungsgran från Ikea! Luktar inte så mycket gran tyvärr men barrar desto mindre! ;) Julmusik o glögg. Bella älskar i alla fall dessa traditioner. Förra julen bodde hon i New York  så iår njöt vi extra mycket av att klä julgranen<3 Kul det är med traditioner hur de smittas från generation till generation! Eller inte?!?;)

 Efter julgransköpet o en del julklapps inköp till Brorsbarnen åkte vi  hem o åt våfflor med sylt o grädde.

Så mysigt! <3 

Både gran o tomtar ska enligt traditon inte fram förrän dagen före julafton! Men det fick vi tulla lite på i år. Jag är väldigt konservativ! ;)
Det går åt några ljus så här i adventstider! Även i badrummet ska det vara mysigt

Okej! Tusen tack tomten för att du kom innan vi hann åka utomlands! MacBook Air  ja jag tackar ja! Tunn, lätt o alldeles underbar förutom att jag inte kan med den riktigt än?!?
Vårt sovrum är som värsta hotellrummet nu när vi fått en tjock härlig matta! Idag köpte jag en stjärna som fick pryda sovrumsfönstret på Chili för 79:-  Kul att solsängen står kvar på balkongen!;)


 Wilma har lite respekt för Tomtefar! I alla fall första gången hon såg honom! Ho ho!

 

 Igår lagade jag en väldigt god Kycklingfajitasgratäng!

 Oj vad det ser ut när jag härjar omkring i köket??! 
Här är den iaf redo för ugnen!

Skjuts in i ugnen 20 min 220 gr
Serverade med sallad o tortillachips! Så underbart att ha båda barnen hemma igen. Jag njuter verkligen! Tänk att vi ska umgås i två veckor nu! Wow så härligt vi ska ha det!

Tredje advent! <3
 
Nu borde jag sätta igång o packa?!? Varmt, kallt? Vi ska på 4 olika ställen liksom med varierande temperaturer? Jag jobbar bäst under press! Jag har morgondagen på mig också! Hehe.
Men då ska jag till frissan, Linnea ska fixa fransarna, vi ska till morfar o fika, jag ska hämta min inramade målning o leverera den till KMTI!
 
Love Life!
 
Hoppas ni har en underbar tredje advent!
 
Just det receptet också :D!
 
Recept Kycklingfajitasgratäng
 
Ingredienser:
 
4-6 Kycklingfiléer
1 msk kinesisk soja
1 påse Fajitakryddmix
2 tsk sambal oelek
1 röd paprika
1 gul lök
1 påse gratängost
3 dl grädde
 
Jag gjorde så här:
  1. Sätt ugnen på 220 gr
  2. Putsa o strimla kycklingen och stek snabbt på hög värme i stekpanna i lite smör eller olja. Häll sojan o sambal oelek över och stek in.
  3. Lägg även i den strimlade paprikan o löken i stekpannan, stek på medelvärme några minuter.
  4. Strö fajitakryddningen över.
  5. Lägg röran i en ugnsfast form.
  6. Fördela osten ovanpå och avsluta med lite mer fajitakrydda och häll grädden över.
  7. Sätt in i ugnen i ca 20 minuter.
 
Yummie! 
 
 
<3
 
/Petra

2 kommentarer:

  1. Ha en så himla bra semester med familjen o njut. God jul på er också o Grattis Robban på din dag/ kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Det ska vi ha! God jul till er alla! <3 Kramar Petra

      Radera