Petra Nyman Art & Design

söndag 1 september 2013

Firar morbror i torpet! KMTI vs SATS!

Igår åkte vi för att fira min morbror som fyllt år! Vi åkte till deras mysiga torp i Borgvik!
Där träffade jag bla Gunillas son Stefan som är en duktig Kettlebells instruktör på SATS o hans snygga fru Charlotte! Han är också grym på Thaiboxning! Han var lite trött igår dock eftersom Sats hade haft kickoff dagen innan hihi! Haha nästa fredag är det KMTI som ska ha kickoff i Humletorp! :) Återstår att se hur trötta vi kommer vara då?!? Ska bli kul att träffa alla kollegor vi börjar ju bli rätt många nu!
 
Lördagsskål!
Tack för att vi fick komma till ert otroligt mysiga torp i Borgvik!
Morbror Leif o Gunilla (Stefans fina mamma)

Världens bästa morfar var såklart också med o firade med läskande cider i glaset!
Brorsan, Angelica, Eddie, Mamma, Jan, Jamie o Robert också! :)
Vi tyckte det var så lyxigt att gå o sätta oss vid dukat bord!
En grymt god buffé med kallskuret, ostar, bröd, frukter o potatisgratäng!:)
Hembakad kaka o glass till efterrätt! Mmmm...
Jamie längst bort berättar roliga historier! Hihi vilket charmtroll!
 
När vi kom hem på kvällen fick jag såklart sällskap av min trogne följeslagare Elsa!
Kärt barn har många namn! Även känd under namnet grodan, träsktrollet, gremlins!
Hon har nämligen fått det gulligaste underbettet i världen o hennes uppsyn är som en
liten seriefigur! Men hon har stamtavla o är världens goaste lilla kompis!
 
Perfekt för en liten chihuahua på 2 1/2 kg att ligga på kanten
på soffans ryggstöd! Då har man koll på allt som händer!
 
Matte vad ska vi göra idag?!?
Jo vi ska mysa, gå på promenad! Leka gurkleken!
Matte ska köra Powerstep o öva in en ny Zumbalåt!
På fredag ska jag nämligen köra Zumba med det härliga gänget på Tieto!
Sen ska matte packa för imorgon åker hon till Kolmården på personaldagar!
Husse o lillhusse får duga! ;)
Vi ska även titta på den inspelade dokumentären Searching for Sugarman!
Röra i grytorna!:) Jag önskar att jag hinner måla lite också!
Sen borde jag ta tag i min garderobsrensning!
Men det hinns nog inte idag heller?!?
;)
 

 
Önskar er alla en underbar Söndag!
Ses snart!
 
<3
 
/Petra

3 kommentarer:

  1. Elsa är så söt så till och med jag blir sugen på att skaffa en.
    Kul med Kolmården.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt med släktträff o vilket fint ställe, tyvärr träffa jag min släkt allt för sällan, synd för man har så mycket att prata om. Hoppas du får härliga dagar på Kolmården. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Såå mysigt & naw...vilken ljuvligt söt liten "voffs" :)
    /Nospussar & Kramar Annmi

    SvaraRadera