Petra Nyman Art & Design

söndag 15 september 2013

En försenad Kräftfest light!

Oj oj vad jag har hunnit med mycket den här helgen! Men vi börjar i fredags! 
Till o börja med körde jag tre pass vilket också  innebär 3* dusch! ;) 
Jobbtelefonen o mailen gick dessutom varm! Min bil skulle lämnas in 
o R var ute på jobb! När klockan var 15 hade vi inte ens hunnit handla än!
Jag hade skrivit handlingslista till Mr R men i stressens tecken hade han 
missat en del väsentliga grejer! Men Claes ryckte in o fick åka o handla
 två gånger till innan allt fanns som stod på listan! Familjen N i ett nötskal! 
Ja, ja allt blev iallafall jätte trevligt! Ibland måste inte allt vara perfekt! 
Det fanns inte en enda "kräftfestartikel" så långt ögat kunde nå, hatt, duk, 
visselpipor inte ens röda servetter fanns det i affären! 
 Är man en månad sen med kräftskivan får man gilla läget! 
Det fick bli lila servetter! ;)))

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Alltså de här kräftorna! 
Vår "snickarvän"  hade åkt ända till Småland för att
 köpa levande kräftor o koka dem själv! 
Vi fick ett par kg av honom! Lyckliga oss...... de var himmelska! 
Tack Kenneth!!
Ika o Tomas kom med den lilla "vandringspokalen" ifrån Glasriket!
Den har jag visat i ett tidigare inlägg! Hehe
+ en flaska vin! ;)
Tackar! Nästa gång vi kommer till er får ni  tillbaka den lilla "glasdildon"! 
Hehe

Underbara höstkvällar! Känns inte en som höst!
Här ringer snart Bella så alla får hälsa på henne i NY via Skype! 
Kul! <3
Älskar teknik o Internet i dessa lägen! :)

Elsa tog plats här!
Det var säkrast så tyckte hon! Hihi

När lilla Jack kom på besök sitter man säkrast i fåtöljen!
De blev vänner lite senare på kvällen! ;)

Lite mingel innan vi skulle hugga in på kräftorna!
Röror, ostar, västerbottenpaj, kex o surdegsbröd!
Allt var färdigköpt så det var ju bara att lägga upp!
Claes o Wille i bild! ;) Ser ut som om de gillar något som hundarna gör?!? Hihi
Tror Tomas hade lite uppvisning med dem?!?
Skiljer typ 40 kg på minsta o största!

Jag satt bredvid kräftfatet så jag kunde ta en kräfta i taget!
Fick inte plats med mer på tallriken?!
Annars älskar jag färska räkor o det fanns det också gott om!

Elsa passade på att sitta i knä så fort tillfälle gavs!
Här i fina Charlottes knä!
Efterrätten blev färdigköpt kladdkaka, vispgrädde, vaniljglass o hallon!
Det var en mycket lugn kräftskiva om man säger så!
Stefan skulle springa Tjurruset på lördagen o jag skulle hålla i uppvärmningen!
Wille skulle spela match med Carlstad United!
 Grattis till vinst! För det vet jag i skrivande stund!
Vatten i snapsglasen funkar det också!;)

Tack för en mysig fredagsmiddag med så underbart fina o kloka människor!
Tycker så mycket om er!

<3

/Petra

 Lyckad spontan kväll!
<3
Spontankvällar kan ibland bli de bästa!
/

Godnatt på er!

1 kommentar:

  1. Låter som en riktig toppenkväll, kan inte bli annat med kräftor att äta o bästa vännerna att umgås med. Jösses vad sugen jag blev på kräftor nu. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera