Petra Nyman Art & Design

tisdag 20 november 2012

Tisdagkväll o köttfärssås!

 Tänk att det antagligen finns lika många varianter på  köttfärssås som det finns hem i Sverige?!?
Jag har precis moffat ihop min!
 
Min grundköttfärssås består av:
 
Köttfärs
Hackad gul lök
Chilisås hot
Heinz ketchup
Kalvfond
Kinesisk soja
Vitlöksklyfta (2 st)
Svartpeppar
Vitpeppar
Cayennepeppar
Vatten
 
Ibland när jag lyxar till den kan det vara färsk basilika, vitt vin, finkrossade tomater, grädde, mosarellaost, cremefraiche massor med parmesanost!
 
Vad har du i din köttfärsås?
 
 Vi åkte hem till mamma en sväng!
Claes tog sig en tupplur innan träningen!
Alice tyckte det var grymt mysigt! Hihi
 
 Shoppingen idag blev enbart en massa ljus, doftljus ifrån IKEA!
Men de lär komma till användning i det här höstmörkret!
Det tar typ en halvtimme o tända alla ljus härhemma!
Mamma o jag åt en korv med bröd för 4:- också!
Förövrigt spelades det julmusik på IKEA!
 
Ikväll lär det bli Champions Leauge har jag en svag känsla av?!?
Själv ska jag kika på Småstadsdrottningar! Hehe
Nu väntar jag på att R o Claes ska komma hem så vi kan äta middag!
 
Vad ni än pysslar med ikväll!
Ha det bäst! Tänd ljus o myyys!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar