Petra Nyman Art & Design

lördag 8 september 2012

Vissa människor ger energi! Vissa tar!

 Det här två girlsen är människor som ger energi!
Vilka unerbara människor Eva o Lisa! 
Varför är det så att av vissa människor känner man hur ens egna energi fylls på!
 Man får ny inspiration o känner sådan glädje! En sådan påfyllning fick jag igår kväll!
Vi hade bestämt att vi skulle ta en liten AW så direkt efter min spinningklass
skyndade jag mig hem, lite quick fix,  hann precis hoppa på bussen i tid!
Vädret var riktigt fint igår kväll! Det konstiga var att det var nästan tomt på vår restaurang Casanova o fullproppat på de två restaurangerna bredvid?!?
Men sen förstod vi att det var AW-priser på de bredvid! Hihi
Jag åt en pasta Pollo som funkade bra bara man fick peppra o salta upp den lite!
 
Lisa som är gudinna i köket tipsade om något gott som jag kanske ska pröva redan ikväll?!?
 
God o enl Lisa väldigt enkel skaldjurspasta!
Chilipeppar o vitlök fräses i olja,
tillsätt grädde o cremefraiche
lite kycklingbuljong
citron
vitt vin
färsk basilika
riven parmesanost
tillsätt valfria skaldjur
Blanda med färsk pasta!
 
Jag tror jag fick med alla ingredienserna?!?
Jag fick bakläxa av Lisa precis så nu har jag lagt till vitt vin också!
 Då ska receptet vara korrekt! Hihi
 
Eva o Lisa (kollega på KMTI) har blivit riktiga löparkvinnor! Helt frälsta!
Jag som aldrig sprungit i hela mitt liv, kanske ska ge det en chans?!?
Det låter så imponernade när folk har varit ute o sprungit tycker jag!
Jag kommer isådanafall börja überförsiktigt med typ 1 km! Lisa tipsade också om en hemsida där man kunde köpa träningskläder o skort till halva priset
 
Länken har ni här! Det tar ca 4 dagar!
 
Ja, jag får väl börja med att klicka hem ett par löparskor!
En bra början?!
Idag har jag absolut ingenting inbokat! Helt otroligt med sådana dagar!
 
Kanske ska börja småpacka lite?!?
Det värsta är att jag har ju inte packat upp från förra resan än!
 
En veckas sommarvärme till ska jag ju ha snart!
:)
 
Ha en underbar lördag!
Det är du värd!
Njut av stunden!
 
/Petra
 


2 kommentarer:

  1. Jag snor receptet direkt. Det blir söndagsmiddagen i morgon. Tack Lisa. Jag beställer också skor på den sidan efter att ha blivit tipsad av Lisa. Funkade supeduper. Sprungit i skorna ett år så nu ska det beställas nya igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här måste du bara laga! Den var hur fräsch som helst!
      Citron o vitt vin gör att den inte blir så mäktig trots både grädde o cremefraiche!
      Kram Petra

      Radera