Petra Nyman Art & Design

onsdag 26 september 2012

Oxfilén smälte i munnen! Idag kyckling o Lill-lördag!

 Vad gott det smakade med Oxfilé på en tisdag!
R stekte köttet perfekt!
 :)
Hasselbackspotatisen med olivolja, en klick bregott, o flingsalt
fick åka in i ugnen ca 50 min på 220 gr
Ett enkelt sätt att lyxa till vardagen är att göra Hasselbackspotatis!
Känns genast mycket festligare!
Lite pyssel o skära potatisen men med en vass kniv är det fort gjort!
 Vitlöksmör med massor av vitlök så vi håller alla förkylningar borta!
Hade jag haft mer tid hade jag gjort den här fantastiska rödvinsskyn också!
Magiskt god! Har ärligt aldrig smakat godare!
Ni hittar det på länken nedan
 
Ikväll ska det bli något med kyckling!
Måste förbereda middagen innan mina klasser ikväll!
Jag kör Pilates o 80s Spinning så jag är inte hemma förrän efter 20:00 ikväll!
Ha en härlig Lill-lördag!
Tipsa gärna vad ni har för favoritkycklingrätt i kommentarsfältet!
 
Kram Petra
 
 


2 kommentarer:

  1. Flygande Jacob, recept finns på. Min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in på din blogg o fick massor med inspiration i köket på underbara sallader o såser! Hittade inte ditt Flygande Jacob recept!R älskar Flygande Jacob! :)
      Ser fram emot tjejmyshelg! :)

      Radera