Petra Nyman Art & Design

lördag 22 september 2012

Fredags Tacos o egengjord Guacamole!

 Igårkväll efter mitt spinningpass med glada kunder som gav mig en sådan energikick!
Plus att få svettas träningssvett som jag inte gjort på över en vecka! Bara solsvett!
Var det tacodags! Vad annars på en fredag?!? Alla svenskar äter väl tacos på fredagar eller? Hihi
Jag mixade min egna Guacamole!
Vet ni hur mycket avocado det är i den färdigköpta?!?
Enl Steffo på nyhetsmorgon igår!
1%
Så här blir det egengjord!
 
Guacamole
2 avocado
1 tomat
1 gul paprika
1 vitlöksklyfta
1/2 rödlök
5 cm purjolök
1/2 dl tacosås
lite pressad citron
smaka av med salt
Skär allt i småbitar o mixa ihop med stavmixer eller vanlig mixer
 
Fantastisk god o fräsch!
 
 

 Färska rosor är härligt när det är helg!
Skavlan o brasa!
Mätt o träningstrött!
 
Idag är det regnigt höstväder här i Karlstad!
Just nu ligger jag i sängen o bloggar, kollar Nyhetsmorgon,
dricker kaffe, läser tidning!
 
Myslördag! 
I eftermiddag är det spinningdags igen!
<3
/Petra
 
Två hundar en över täcket o en under! Hehe!
 
Ha en härlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar