Petra Nyman Art & Design

söndag 9 september 2012

Gudagott! Skaldjurspastan blev succé!

 Alla var överens! Det var hur gott som helst!
Restaurang Casanova I´m sorry men den här pastarätten slog Pasta Pollo med hästlängder!
Det var paltkoma i soffan som gällde efter gårdagen middag! :)
 
Lisa kör ju lite på känsla när hon lagar mat!
Vill ni ha exakta mått gjorde jag enl följande o det blev supergott!
 
Skaldjurspasta
Stek 1 finhackad chilipeppar o två finhackade vitlöksklyftor i lite olivolja
1 burk cremefraiche
2,5 dl grädde
2 msk kycklingfond
saften av en halv citron (kansek lite mindre)
1 dl vitt vin
smaka av med salt o peppar
Jag körde med kräftstjärtar som jag köpte i lösvikt de blandade jag i mot slutet utan att de fick koka, bara värmas upp!
Sen blandadade jag i en kruka hackad Basilika!
Jag rev parmesanost hade det som tillbehör så fick var o en ta efter eget smak o tycke!
 
En super fräsch Pastarätt!
En order! Ni måste laga den här!
Men välj färsk pasta o var extra noga så den inte överkokas!
Al dente för att få det rätta tuggmotståndet o restaurangkänslan!
 
Smaklig spis!

 
 Jag har skjutsat Claes till samlingen kl 8:00 imorse! Fotbollsmatch i Göteborg idag!
Men när jag kom hem tog jag kaffekannan o kröp tillbaka i sängen igen!
Så här ligger vi o dricker kaffe o kollar nyhetsmorgon!
 
Mysigt! :)
 
I em ska jag köra en tuff Powerstep klass!
Då får kroppen vad den tål! Hehe
 
Ha en skön Söndag!
 Mina cybervänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar