Petra Nyman Art & Design

torsdag 31 mars 2016

Ny vår o sommar garderob från Lise Sandahl! Recept kyckling i dragonsås! Snart Marbella o TABATA BOOST TRIP!

Godmorgon! 

Tänk nu är det bara  8 dagar kvar tills jag åker på Tabataresan till Marbella för tredje gången. 
Träna på stranden, umgås med härliga människor, vandra i bergen, bli stylad o börja varje morgon med yoga o nyttiga smoothisar. äta gott o få den spanska stärkande vårsolen.

Det ska bli så härligt! Jag behöver en boost helt enkelt! ;)

Jag är så sugen på att få använda för mina nya plagg från Lise Sandahl. Älskar verkligen hennes kläder. <3


Så mycket nytt o fräscht till vår o sommar garderoben från Lise Sandahl.

Gigi ska få hjälpa mig att styla "outfitsen" när vi kommer till Marbella.

Längtar till värmen så jag kan använda dessa helt underbara plagg, som funkar t både till vardag o fest.

Hur nöjd blir man inte när det kommer en sån här låda med karameller. Bättre än självaste julafton kan jag meddela. ;)))
En nöjd Petra efter att förra veckans pass var klart! ;) Körde Påskfärger då det var skärtorsdag haha.

Idag är det torsdag igen vilket innebär att jag har lunchpass igen med bästa Tietogänget, en massa intervaller ska jag bjuda på idag också. 
Måste förbereda mig så jag orkar alla träningspass i Marbella hihi. Det brukar ju alltid sluta med att man knappt kan röra sig av all träningsvärk min kära vän Lisa brukar köra stenhårt med oss. 
Så fort man ändrar minsta lilla del i träningspasset kommer träningsvärken som ett brev på posten.

Det är så kul när jag får se min "kudde" i andras hem den här lgh ligger på hemnet nu i Karlstad.
 Fint med dessa turkosa färger nu till våren.  Finns att köpa HÄR!
Jag såg förresten så fina turkosa tallrikar igår på Indiska av alla ställen som jag blev sugen på. 99:-/st så de var inte ens dyra. <3

Tydligen bara någon vecka kvar av tulpansäsongen, då innebär det att vi går mot ännu ljusare tider?!? De här tulpanerna har stått i över en vecka nu! Vad olika det är för en del torkar eller blommar över nästan direkt.
Konstaterade att jag är steget före också! Det här receptet körde de på Nyhetsmorgon imorse men jag lagade det i förrgår! Det blev supergott o gick väldigt snabbt att laga.

Dragonkyckling

  • 4 st kycklingfiléer (minutfilé) 
  •  smör att steka i
  • 2 vitlöksklyftor
  • 1 gul lök
  • 2 dl vitt vin, torrt
  • 2 dl creme fraiche
  • 3 dl grädde
  • 2 msk torkad dragon
  • 2 msk kycklingfond
  • 1 msk dijonsenap
  • Smaka av med salt o peppar.

Jag gjorde så här:

  1. Skär kycklingen i ca 3 delar om du har kyclingfié. Salta och peppra kycklingen. Stek kycklingen i en het stekpannan så den får fin färg. Lägg den stekta kycklingen åt sidan.
  2. Fräs lök och vitlök i stekpannan på medelvärme i ca 5 minuter. Tillsätt vin, creme fraiche, grädden dragon, fond och senap. Vispa så allt blandas väl.
  3. Lägg tillbaka kycklingen i pannan och låt den bli varm igen.
  4. Smaka av med salt och peppar.
  5. Jag serverade med pressad potatis men på Nyhetsmorgon imorse serverade de med ris:)
Supergott o väldigt enkelt! :)



Börjar redan känna mig lite trött! Blev väckt 04:30 första gången av att det ringer hemligt nr, man blir ju rädd o klarvaken. Jag vågade inte svara men sen blir man orolig tänk om det är från sjukhuset eller något annat som har hänt. R fick svara till slut o då var den någon utländsk röst o en massa röster i bakgrunden.
-R..... Wrong number. (med nyvaken stämma)



Grymt irriterande!


Så nu är vi lika trötta jag o Bonnie! Ser knappt vad som är fram o baksida....ett år sen det lilla busfröet kom till oss nu) Hihi 

R har åkt iväg på jobb för flera timmar sen! :)
Fast jag har druckit min fjärde kopp kaffe redan. Nu får det bli äggmacka med kaviar o en apelsin.
Fick precis ett sms att Lisa kommer hit o fikar! <3


 Vill önska er en fin dag!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar