Petra Nyman Art & Design

onsdag 16 mars 2016

Vårkänslor och nya tatuerade ögonbryn stråteknik! Recept Fetaostbiffar i underbar sås!

Godmorgon på er! Vaknade 05:30 idag också, det är min nya morgontid nuförtiden?!? Hihi

Vilken härlig dag vi hade igår! Alltså det där med vårkänslor gör att man blir sugen på att ta tag i så mycket!


Tex, vädra täcken, tvätta lakan, pyssla o feja! ;) Man gör det dessutom med ett leende på läpparna! Eller så är det bara för att jag har haft semester för länge?!? Hihi


Jag hade ju hjälp av bästa Diana också! Nu är jag så pedant här hemma så ingenting får ligga på fel ställe hihi.
Eftersom jag skulle göra en kosmetisk tatuering o då inte får träna på 48 timmar, körde jag igenom kroppen snabbt med med 2 gånger 7 minutes "högintensiv träning".
Detta var gjort före 8:30 igår. Jag har faktiskt tom lite träningsvärk idag.
Stolen är grym!!!!

Jag måste tipsa om gårdagens middag också!
 Fetaostbiffar som blev grymt goda i underbar sås!




Recept Fetaostbiffar i underbar sås

Ingredienser
800 gr köttfärs
I pkt (100 gr) Fetaost.
1 finhackad gul lök (eller riven)
1 pressad vitlöksklyfta
Färsk basilika
4 msk (1/2 burk) soltorkade tomater creme
1/2 dl grädde
1 ägg
2 msk oxfond
1 tsk sambal oelek
Salt, peppar

Dessa ingredienser blandade jag ihop till en smet o gjorde ett gäng biffar av.
Sedan stekte jag dem i smör på ganska hög värme  ca 1-2 min per sida.
Efter det blandade jag i resten av grädden i stekpannan 
2 dl grädde
2 dl mjölk
1msk oxfond
Sen fick de ligga där o puttra tills biffarna var genomstekta!
Jag smakade av med salt o peppar o lite mer soltorkade tomater creme!

Bon Apetit!


Jag serverade med en sallad på spenat, körsbärstomater o lite smulad fetaost, samt ugnsrostad potatis.

Smaskens! Det kommer även bli min lunch idag! ;))))))))


Nu till min kosmetiska tatuering! Jag har verkligen funderat på detta jätte länge, då jag nopprat bort mina ögonbryn när jag var ung! Här ser ni hur det såg ut innan! Inte mycket till bryn inte!

Inte mycket till ögonfransar heller just nu, men ska till Linnea idag o fylla på fransarna, det var ju ettag sedan nu. Jag älskar att inte behöva sminka sig när man tränar osv.
Supernervös men hon var så himla söt hon som har Harmonia Spa här i Karlstad o väldigt proffsig!
Hon ritade ut brynen o förklarade att hon tar lite itaget så jag kommer få komma tillbaka o redigera brynen igen. 60 % av färgen släpper inom 10 dagar så det blir överskottsfärg till en början.

Haha det märks att man är uppe tidigt pga påsarna under ögonen!!! Men det bjuder jag på! ;)))

Två sköldpaddor fanns också där! ;)
Osminkad i övrigt men här ser ni hur brynen ramar in ansiktet.
Vi körde stråteknik då det ser mest naturligt ut! 
Men som sagt det färdiga resultatet kommer inte förrän om några veckor!!!

Jag känner mig iallafall väldigt nöjd så länge! Nu måste jag smörja brynen 3 gånger om dan med vaselin. Sen ska jag på återbesök för att redigera 30;e Mars.

Gick en sväng på stan efteråt! R hämtade mig o vi köpte sushi till lunch.

Hoppas ni också har kunnat njuta av sol o att vårkänslorna börjar infinna sig!

Idag skulle det tydligen bli ännu bättre väder här i Karlstad!


Kram o ha en underbar Lilllördag! Idag får jag ju inte träna pga brynen men det ska bli en långpromenad ändå!


<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar