Petra Nyman Art & Design

måndag 28 mars 2016

Grattis på födelsedagen min älskade son! GLAD PÅSK!

Gokväll i stugorna! Hoppas er Påsk varit riktigt härlig! Lite vårfeeling har det allt varit!
Wrom vad fort de här dagarna har gått! Bella har varit hemma från Stockholm, tjejligan har varit här. Vi hade släkten här på Påskafton då även Claes fyllde 21 år.

Hipp hipp hurra för Claes som helt plötsligt blivit 21 år, hur gick det där till?!?

Den lilla pluttten som satt i mammas knä för 21 år sedan, nu ska han också snart flytta hemifrån...snyft vad tomt det kommer bli.  

Jag vill ju helst alltid ha alla omkring mig så jag vet att alla mår bra o inget händer, men det funkar ju inte riktigt så! ;))

Bella som är född i November tyckte också att det var konstigt att lillebror blivit 21 då hon tyckte det inte var längesen hon var 21 hihi.

Tyckte nyss jag var 21 år?!? Hehe.


Enligt tradition firade vi med skönsång o våffla på sängen (smet som blev över från våffeldagen)!
 <3 Ser ni att det står 21 på våfflan????? ;D!

Några paket men mest kuvert o swish! ;)
Hundarna blir så uppspelta o vill gärna vara med där det händer?!? <3
Hela gänget är med!

Nyvaken 21-årig son! Han hade önskat att vi inte skulle sjunga för tidigt på Påskafton så Josefin hade hunnit åka till jobbet när vi stormade in hela familjen :)
Snygg T-shirt i paketet som Bella köpt på Volt.
Dukningen hade jag som tur var gjort på långfredagen, Bella fixade så fina servetter som jag hittat på Youtube. Små gulliga harar!
Påskriset kommer färdig klätt från garaget!!! Så himla praktiskt!
Det enda som är stressigt på Påskafton är att all mat typ ska fram samtidigt! Jag gick upp vid 08:00 o höll på sen dess o ända kände jag att jag inte riktigt hann allt till kl 14:00. Nästa år får vi skuta på middagen till 15 eller så får jag börja kl 07 hihi
Fattar inte hur mamma hinner se så lugn ut när vi firar PÅSK hos henne.
Jag springer omkring som en stressad jag vet inte vad!?! Yr, stressad höna!!!!

Får skylla på mensvärk from Hell!?! Vissa gånger är det verkligen extra jobbigt!
R o Bella var till affären typ tre gånger?!? Haha

Jag tänkte bjuda på frukt, jordgubbar, vindruvor o ananas med smält dajmchoklad men tyvärr kom det inte fram någon  smält choklad utan bara frukt! Haha

Det gick ju bra till bubblet det också! ;)
Så kul att våra förra grannar som känns som att de tillhör släkten också kom o firade Påskafton o Claes födelsedag med oss.
Världens bästa grannar! <3
Morfar kom också med såklart! Tänk att han blir 94 år snart!
Jag fick en maffig Påskblomma av mamma o morfar!
Claes så nöjd ut över bl a fritösen! <3

Så fick jag fram maten till slut!
Det är ju inte mycket men ändå när allt ska fram samtidigt!
Å vara varmt samtidigt!!!! ;)

Vi hade en så mysig middag! <3
Många minnen vi diskuterade! Morbror Leif o Gunilla var också med o firade sonen.
Brorsan kom tyvärr utan Eddie så han fick ta med Påskägget till brorsonen som Påskharen varit här med! Brorsan skulle jobba natten men kul att han kom förbi o åt Påskamiddag! Så kul han har köpt nytt hus så det var en del renoveringsprat "planering" med R o morbror Leif! ;)
Elsa hade parkerat sig hos Gunilla. Det gäller att passa på att gosa med alla när de är här!
Tårta har jag gett upp att göra men en blåbärspaj med vaniljsås, grädde o vaniljglass hade jag lyckats få till.  Helt ärligt tycker jag både paj o våfflor är godare än tårta!

Elsa hittade en egen plats bredvid födelsedagsbarnet! <3

Vi satt o surrade hela kvällen med Kjell o Rose-Marie när alla åkt hem. 


GRATTIS än en gång Claes på 21-års dagen! Älskar dig till månen o tillbaka! <3

Bella var iväg till kompisar men kom hem igen lite senare, Josefin kom efter jobbet så ungdomarna satt o pratade med oss en bra stund innan vi kom isäng.

Nu har Bella åkt tillbaka till Stockholm! Så tomt det blir! Det händer så mycket när hon är hemma det kommer massa tjejkompisar o det är ju lika kul för mig! ;)



Hoppas ni haft en bra PÅSK! 
Idag har jag påbörjat ett nytt träingsschema! Jag är SÅÅÅÅ nöjd o lycklig över dagens pass!

Även Bella o R är med o kör! Nu jäklar alltså!

Oj nu måste jag ta ut fläskkotletterna ur ugnen, de har stått inne i 90 min så jag hoppas de är riktigt möra nu! ;)

Receptet hittar ni HÄR!

C kommer nog hem från fotbollsträningen snart!



Ha en underbar kväll!

Kramar Petra




1 kommentar: