Petra Nyman Art & Design

lördag 31 oktober 2015

Vernissage i Örebro slott!

Att gå på Vernissage ger en så mycket inspiration. Jag känner att jag bara vill ta tag i penseln på direkten hihi. Det är ju så himla kul att ha vernissage men också väldigt utelämnande att bli bedömd.


Här är jag o duktiga konstnärinnan Eva Olofsson från Göteborg. Hon har studerat på konstskola i 7 år berättade hon. Kul att prata med henna då hon även var med på kvällens middag på Slottskällaren.

 Staffan hade bokat ett fantastiskt hotellrum åt oss med två rum på Stora hotellet i Örebro

 Tog ett glas bubbel innan vi begav oss iväg för att möte upp de andra.
 Vi var framme på hotellet vid 17:30 tiden i Örebro.
 Det bokade du bra Staffan o tusen tack än en gång.

Örebro slott är pampigt o vackert verkligen. Häftigt ställe att hänga ut sin konst på.

Här är R o Staffan som bjudit oss på det här som en försenad födelsedagspresent till R.
Vilken present sen,  lika generöst som alltid av Staffan.
Jag njuter av konsten o studerar minsta detalj hihi

Hon gillar färger liksom jag! :)

Mingel, snittar o bubbel som det ska vara på ett vernissage!

I mitten ser ni galleristen himself! Staffans bror Rickard som har sitt galleri i Ystad tillsammans med sin kollega. Härliga människor.
Efter vernissaget på slottet gick vi bara några hundra meter till dukat bord på slottskällaren som stod o väntade på oss.

Kommer i nästa inlägg!

<3

Nej nu måste jag nog börja med middagen om jag ska hinna se så mycket bättre!

Tända ljus o mysa!

Nej jag har inte börjat packa till Tabataresan imorgon än heller! Haha, jag jobbar bäst under press!

Nu ringde det precis på dörren o det kom några som sa bus eller godis! 
Tur att vi hade lite godis hemma ändå annars hade det fått bli swish istället haha.............

Kram o ha en härlig kväll!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar